  • 1. Data: 2002-09-08 14:17:57
    Temat: Prawo autorskie - kto je zna???!!!!
    Od: b...@p...onet.pl

    Cześć!
    W ubiegłym roku wykonywałem serię kartek z określonymi postaciami dla jednego z
    wydawnictw. Wszystko było oficjalnie: umowa, faktury, kartki sygnowane moim
    nazwiskiem. Od pewnego czasu wydawnictwo ma problemy finansowe i przestało
    inwestować w nowe projekty. Skończyły się więc zlecenia. Jednak kilka dni temu
    zwróciło się do mnie inne wydawnictwo, które po zapoznaniu się z moimi pracami
    zainteresowane jest kupnem serii, którą wykonywałem dla poprzedniego
    wydawnictwa. Wydaje mi się , iz nic nie stoi na przeszkodzie, aby kontynuować
    daną serię pod tą samą nazwą i z tym samym bohaterem dla nowego nabywcy. Jeśli
    się mylę, to proszę wyprowadzić mnie z błędu, ale wydaję mi się, iż nabywca ma
    prawa jedynie do określonego projektu , a nie do postaci, którą tam
    zamieszczem..
    Bardzo proszę o opinię kogoś bardziej zorientowanego w tym temacie.
    Bartek

  • 2. Data: 2002-09-08 15:04:44
    Temat: Re: Prawo autorskie - kto je zna???!!!!
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    b...@p...onet.pl wrote:
    [..]
    > Bardzo proszę o opinię kogoś bardziej zorientowanego w tym temacie.

    Jeśli nie sprzedałeś im wyraźnie praw autorskich do postaci, oraz nie
    była to umowa o pracę, to możesz je oferować także innym.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 3. Data: 2002-09-08 15:58:00
    Od: b...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > Jeśli nie sprzedałeś im wyraźnie praw autorskich do postaci, oraz nie
    > była to umowa o pracę, to możesz je oferować także innym.

    Dzięki Arek!
    Mógłbyś powiedzieć mi jeszcze gdzie mógłbym najwięcej informacji uzyskać na ten
    właśnie temat? - prawa autorskie( nie korzystając z porad prawnika -nie stac
    mnie). Chciałbym "uzbroić" się w większą ilość informacji, aby któregoś razu
    nie popełnić jakiegoś błędu pracując jako projektant.

  • 4. Data: 2002-09-08 16:20:52
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    b...@p...onet.pl wrote:
> [...]
    > mnie). Chciałbym "uzbroić" się w większą ilość informacji, aby któregoś razu
    > nie popełnić jakiegoś błędu pracując jako projektant.

    Tutaj masz ustawę http://www.sti.org.pl/ustawa.pdf

    Poczytaj sobie co i jak.

    pozdrawiam
    Arek