    From: "Damian Pasternak" <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Prawo autorskie do programu komputerowego.
    Date: Sun, 2 May 2004 03:30:00 +0200

    Jestem programistą, m. in. twórcą programu CWK (Czasowy Wyłącznik
    Komputera). Program ten udostępniam za darmo (freeware). Kilka dni temu,
    napotkałem aukcję na allegro na której owy program był sprzedawany, co
    więcej gościu nie tylko sprzedawał CWK, ale także podawał się za jego
    autora. W opisie do aukcji zamieszczony był zrzut ekranu na którym widać
    wyraźnie iż jest to dokładnie mój CWK, tyle że przy znaczku copyright w
    miejscu gdzie oryginalnie było Damian Pasternak jest Nortber Gawlik
    (etykieta informująca do kogo należą prawa autorskie oryginalnie wyrównana
    do prawej krawędzi, zmieniona wygląda wyraźnie nie naturalnie).

    Nowe wersje Czasowego Wyłącznika Komputera, puszczane są przez zemnie w
    świat z licencją informującą co wolno a czego nie. Sprzedawana wersja mogła
    takiej licencji nie zawierać (po zrzucie ekranu poznaje że jest to jedna z
    pierwszych wersji i nie pamiętam czy wtedy rozpowszechniałem program razem z
    licencją). Wydaje mi się, że nie wolno modyfikować czyjegoś programu (bez
    zgody jego twórcy) i podawać się za jego autora. Jest to moim zdaniem
    złamanie prawa autorskiego, jeśli się mylę to od jutra przestaje pisać
    programy...

    Proszę o wyjaśnienie:
    1. Czy - opisywany tutaj delikwent - złamał prawo autorskie?
    2. Jeśli tak, to czy mogę go podać do sądu i domagać się odszkodowania?
    Jakie ew. są szanse że wygram proces?
    3. Czy bez mojego pozwolenia mógł sprzedawać program?