  • 11. Data: 2011-07-28 14:30:47
    Temat: Re: Prawo?Sąd ?Rozprawa?
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > Co mnie dziwi, to pomysł urzędowego nagrywania rozprawy, zamiast
    > zapisania w KPK/KPC/KPA zakazu zakazywania nagrań (z zastrzeżeniem
    > "nieuciążliwości", żeby jeden z drugim nie przytargał statywu
    > geodezyjnego celem zamocowania sprzętu).

    Przy obecnym poziomie techniki powinien istnieć wprost wymóg
    rejestrowania tego co się dzieje na sprawie sądowej. Ale po co nasze
    niezawisłe sądownictwo ma bat na siebie kręcić. A nasi posłowie... nie
    oszukujmy się - są zajęci głównie sobą i swoimi politycznymi przeciwnikami.

  • 12. Data: 2011-07-28 19:21:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Jul 2011, Andrzej Ława wrote:

    > Wysoki Sejm wielu rzeczy niestety nie widzi,

    Jestem skłonny się zgodzić że nawet nie chce widzieć.
    A czytając opisy nawet zupełnie "niepolitycznych" zmian
    w prawie, takich jak np. w PoRD, można dojść do wniosku
    że całkiem w tym sporo interwencji urzędników dookołasejmowych.

    > podobnie jak większość masy wyborczej.

    Nie sposób się nie zgodzić.

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2011-07-28 19:25:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Jul 2011, Marcin Wasilewski wrote:

    > Przy obecnym poziomie techniki powinien istnieć wprost wymóg rejestrowania
    > tego co się dzieje na sprawie sądowej.

    Zdaje się że jakiś akt prawny idący w tym kierunku jest.
    Co podkreślałem - w takim układzie absurdem jest niewprowadzenie
    prostego zastrzeżenia do kodeksów postępowania, zabraniających
    zakazywania utrwalania.
    Wyjątki dotyczące deponowania nagrań (a nie zakazu nagrania) powinny
    dotyczyć wyłącznie spraw o rzeczy tajne.

    > Ale po co nasze niezawisłe sądownictwo

    Najwyraźniej tak to wygląda.

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2011-07-29 18:37:52
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

> [...]
    > Co podkreślałem - w takim układzie absurdem jest niewprowadzenie
    > prostego zastrzeżenia do kodeksów postępowania, zabraniających

    To nie to samo. Nagranie można zmanipulować.

  • 15. Data: 2011-07-30 07:50:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Jul 2011, niusy.pl wrote:

    > To nie to samo.

    W żadnym razie tak nie twierdzę.
    Nie widzę przeszkód w "urzędowym" nagrywaniu, ale tak samo nie
    widzę przeszkód dla zapewnienia prawa do nagrania przez stronę.
    Nie miałem zamiaru sugerować że to ma być "zamiast"!

    > Nagranie można zmanipulować.

    Wcale nie tak łatwo żeby to było niewykrywalne i w żadnym
    razie nie bez ryzyka wykrycia - tak samo jak tylko teoretycznie
    możliwe są przestępstwa z 100% pewnością że policja nie
    wykryje, i do tego karalne nieźle.
    W odróżnieniu od bezkarnego wpisywania do protokołu czegoś
    co strona lub świadek nie powiedzieli.

    pzdr, Gotfryd