    From: Tomek <t...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Prawo Pracy - wypadek ucznia w pracy HELP
    Date: Sat, 15 Aug 2009 13:49:52 -0700 (PDT)

    Witam grupe!
    Moze ktos z grupowiczow odpowie poradzi mi co zrobic w mojej sytuacji.
    Zus
    nie udziela jednoznacznych odpowiedzi.
    A sprawa wyglada nastepujaco:
    zatrudnilem ucznia (szkola srednia) w wieku 19 lat. Umowa zlecenie
    podpisana
    zostala 01.czerwca. W dniu 20 czerwca o godzinie 3.00 osoba skaleczyla
    sie w
    dlon. Wizyta na pogotowiu, szwy itp. Od tego czasu uczen dostarcza mi
    zaswiadczenia L4. ZUS jednak nie przesyla mu swiadczen chorobowych.
    ZUS
    twierdzi tez ze od nich nie nalezy sie jakiekolwiek odszkodowanie
    wypadkowe.
    Szkola poinformowala, ze ubezpieczenie ucznia obejmuje wylacznie okres
    trwania roku szkolnego i w wakacje ucze nie jest przez szkole
    ubezpieczany.
    Pracownik domaga sie ode mnie odszkodowania lecz jego rzadania wydaja
    mi sie
    zbyt wysokie.
    Jak ugryzc ten problem???

    Bardzo dziekuje za iformacje i pomoc!