  • 11. Data: 2006-03-19 20:37:40
    Temat: Re: Prawa autorskie - software
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

    [...]

    > Sprzedaż na zaproponowanych przez Ciebie warunkach będzie
    > sprzedażą licencji.

    To by chyba było najlepsze rozwiązanie. Z tego, co się orientuję,
    to rzadko kiedy w przypadku oprogramowania stosuje się sprzedaż praw
    autorskich na rzecz właśnie odpowiedniego licencjonowania.

  • 12. Data: 2006-03-19 20:40:55
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

    [...]

> [...]

    To by chyba było najlepsze rozwiązanie. Z tego co się orientuję,
    to rzadko kiedy w przypadku oprogramowania stosuje się sprzedaż praw
    autorskich, stosując zamiast tego odpowiednie licencjonowanie.

  • 13. Data: 2006-03-19 20:42:09
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

    [...]

    > Bo oni tak chcą. De facto przecież go zatrudniali przez dwa lata.
    > Gdyby był ich pracownikiem, to nie było by problemu, ale nie był.
    > Teraz ktoś nagle się zorientował, że kombinując na ZUS-ie i innych
    > podobnych rzeczach sami się zapędzili w kozi róg.

    :^D

  • 14. Data: 2006-03-19 20:49:33
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    " lolka" <l...@W...gazeta.pl> writes:

    > "Dobra rada. Bardzo dobra rada, Wujku Dobra Rada." ;)

    Jak już zostałem nazwany Wujkiem Dobra Rada, to pozwolę sobie
    publicznie zwymiotować na powszechne w naszym kraju gwałcenie
    praw autorskich dotyczących oprogramowania komputerowego.

    <vomit>

    Dziękuję za uwagę.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 15. Data: 2006-03-19 21:09:15
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    > no to podpisz z nimi umowę że mogą ten program sprzedawać, a za każdą
    > sprzedaną kopię mają ci płacić, w ten sposób nie mają żadnych praw do
    > programu
    >
    > To nie jest takie proste, oni czasem potrzebują tych praw ponieważ np.
    > przetarg tego wymaga.

    to im sprzedaj te prawa za sporą kasę, zażądaj tyle żeby nie opłacało im
    się tego robić od nowa

    > a po co ty chcesz im sprzedawać autorskie prawa majątkowe
    >
    > Oni chcą je kupić a nie ja sprzedać. Więc jeżeli chcą (patrz odp. wyżej) to
    > ja chce sie zabezpieczyć.

    > w sumie wychodzisz na idiotę, masz program, masz do niego pełne prawa i
    > chcesz im to tak po prostu oddać ?
    >
    > Pytanie brzmiało czy moge spokojnie wykonać taką czynnośc czy mogą mnie za
    > to jakoś pociągnąć do odpowiedzialności a nie czy jestem idotą.

    spoko, przepraszam, trochę się zagalopowałem ;-)
    skoro masz te prawa to możesz im sprzedać albo i nie, a jak tak bardzo
    chcą kupić, to możesz przecież z nimi negocjować. Jak im sprzedaż prawa
    majątkowe to raczej nie masz już praw do tego programu, więc oni mogą
    sobie zrobić co chcą i wdrażać mogą gdzie chcą i jak chcą.

  • 16. Data: 2006-03-20 08:27:18
    Od: "Devu Design" <b...@d...pl>

    Użytkownik ""Piotr Dembiński"" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > publicznie zwymiotować na powszechne w naszym kraju gwałcenie
    > praw autorskich dotyczących oprogramowania komputerowego.

    a mi się wydawało, że o rady to pisze się na tej grupie włąśńie ;] i nie po
    to by usłyszeć, że mam sie zgłośić do radcy prawnego bo tyle wiemy wszyscy
    bez tej grupy ;)

  • 17. Data: 2006-03-20 10:40:31
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Devu Design" <b...@d...pl> writes:

    [...]

    > a mi się wydawało, że o rady to pisze się na tej grupie włąśńie ;]
    > i nie po to by usłyszeć, że mam sie zgłośić do radcy prawnego bo tyle
    > wiemy wszyscy bez tej grupy ;)

    W mojej opinii to na tyle trudny problem, że wymaga radcy.