  • 1. Data: 2003-07-30 10:48:23
    Temat: Pozyczka dla zony
    Od: "Kriss" <d...@w...pl>

    Witam,
    Z zona mamy rozdzielnosc majatkowa. Pozyczylem zone 10 tys. zl na wykup jej
    mieszkania na zasadzie fair-play. Na ten cel wzialem kredyt. Moj ojciec byl
    swiadkiem ze jej pozyczam. Teraz zona wyjezdza do Niemiec i nie chce oddac
    pieniedzy, a mnie nie staczeby splacac. W jaki sposob mam odzyskac te
    pieniadze?

    pozdrawiam
    K.

  • 2. Data: 2003-07-30 10:55:44
    Temat: Re: Pozyczka dla zony
    Od: Dredd<...@...pl>

    Skoro żona idzie w zaparte, to obawiam się że pozostaje tylko pozew
    o zapłatę.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2003-07-30 11:02:24
    Od: "Kriss" <d...@w...pl>

    Sa szanse zeby to wygrac?

  • 4. Data: 2003-07-30 11:16:08
    Od: Dredd<...@...pl>

    Niewykluczone.Trudno ocenić nie znając szczegółów sprawy. Będziesz
    musiał udowodnić że była umowa pożyczki (choćby ustna), że została
    wykonana z Twojej strony, że nadszedł już ustalony termin zwrotu.
    godnie z k.c,:

    Art. 720. § 1. (222) Przez umowę pożyczki dający pożyczkę
    zobowiązuje się przenieść na własność biorącego określoną ilość
    pieniędzy albo rzeczy oznaczonych tylko co do gatunku, a biorący
    zobowiązuje się zwrócić tę samą ilość pieniędzy albo tę samą ilość
    rzeczy tego samego gatunku i tej samej jakości.
    § 2. (223) Umowa pożyczki, której wartość przenosi pięćset złotych,
    powinna być stwierdzona pismem.

    Zwracam uwagę na paragraf 2 - brak pisemnej umowy pożyczki
    spowoduje w Twoim przypadku ograniczenia dowodowe przed Sądem w
    zakresie dowodu ze świadków.

    -> http://usenet.pomocprawna.info