  • 11. Data: 2009-10-10 19:11:28
    Temat: Re: Pozew w postepowaniu upominawczym.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > Nadal nie rozumiem: mamy pisac ten pozew na formularzu, czy na kartce papieru?

    Masz pisać na formularzu, jeśli jest to postępowanie uproszczone, czyli:

    "1) o roszczenia wynikające z umów, jeżeli wartość przedmiotu sporu nie
    przekracza dziesięciu tysięcy złotych, a w sprawach o roszczenia
    wynikające z rękojmi, gwarancji jakości lub z niezgodności towaru
    konsumpcyjnego z umową sprzedaży konsumenckiej, jeżeli wartość
    przedmiotu umowy nie przekracza tej kwoty,

    2) o zapłatę czynszu najmu lokali mieszkalnych i opłat obciążających
    najemcę oraz opłat z tytułu korzystania z lokalu mieszkalnego w
    spółdzielni mieszkaniowej bez względu na wartość przedmiotu sporu."

    Natomiast - jak już wspomniałem - fakt wydania lub niewydania nakazu
    zapłaty w postępowaniu upominawczym nie ma związku z zastosowanym
    formularzem.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2009-10-11 09:08:14
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    No bo widzisz jest spore zamieszanie.

    Ty piszesz, jak jest w teorii.

    W praktyce moje oczy widzą pozwy napisane np. na papierach firmowych i sąd ich nie
    odrzuca.

    Co do teorii co prawda: literalnie mowa jak sam cytujesz o CZYNSZU, o NAJEMCY oraz o
    SPÓŁDZIELNIACH mieszkaniowych, a są jeszcze
    wspólnoty mieszkaniowe przeciw właścicielom lokali (UOWL) nie wymienieni wprost -
    może tu jest klucz do rozwiązania zagadki?

    -----

  • 13. Data: 2009-10-11 09:57:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > wspólnoty mieszkaniowe przeciw właścicielom lokali (UOWL) nie wymienieni wprost -
    może tu jest klucz do rozwiązania zagadki?

    Jeśli masz wątpliwość, to napisz na formularzu. Jeśli bowiem
    formularz będzie wymagany, a Ty go nie zastosujesz, to sąd będzie wzywał
    do poprawy. Z drugiej strony - jeśli formularz nie jest wymagany, a Ty
    go użyjesz, to nie słyszałem, aby sąd kiedyś wzywał kogoś do złożenia
    pozwu na nieformularzu. Wszak sam formularz zawiera wszystkie dane
    potrzebne do standardowego pozwu.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2009-10-11 10:09:08
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    No tak, ale trudniej się pisze w tych rubryczkach i całość zajmuje później 4x więcej
    stron.
    JaC

    -----

  • 15. Data: 2009-10-11 21:17:22
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    ąćęłńóśźż pisze:

    > No tak, ale trudniej się pisze w tych rubryczkach i całość zajmuje później 4x
    więcej stron.

    Toż to miało być uproszczenie ...

    --
    @2009 Johnson

  • 16. Data: 2009-10-11 21:21:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Johnson pisze:

    > Toż to miało być uproszczenie ...

    Może dla sądu? Oni to potem skanują jakimś programem OCRowym, że im
    łatwiej jest weryfikować treść jak treść jest w odpowiednich miejscach
    na kartce, czy te tabelki to tylko sztuka dla sztuki?

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2009-10-11 21:25:59
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Może dla sądu?

    Nie żartuj. Dla sądu zazwyczaj to też utrudnienie.

    > Oni to potem skanują jakimś programem OCRowym, że im łatwiej jest weryfikować treść
    jak treść jest w odpowiednich miejscach
    > na kartce, czy te tabelki to tylko sztuka dla sztuki?

    Przeceniasz możliwości techniczne i intelektualne sądów.

    Z tym tabelkami to taki trend europejski.

    --
    @2009 Johnson

  • 18. Data: 2009-10-12 04:52:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Może dla sądu? Oni to potem skanują jakimś programem OCRowym, że im
    > łatwiej jest weryfikować treść jak treść jest w odpowiednich miejscach
    > na kartce, czy te tabelki to tylko sztuka dla sztuki?

    Skanują, komputer, wersja elektroniczna?

    Tyś się chyba dzisiaj nie wyspał.