  • 1. Data: 2002-02-12 09:33:00
    Temat: Pozew o zaplate wynagrodzenia.
    Od: "Adam" <d...@p...onet.pl>

    Witam,

    Zlozylem niedawno pozew o zaplate wynagrodzenia do Sadu Pracy i Ubezpieczen
    Spolecznych. Chcialbym do tego dolaczyc wniosek o zabezpieczenie powodztwa.
    Czy dysponuje ktos moze wzorem takiego wniosku?

    W internecie znalazlem tylko wzor zalacznika uzupelniajacego do "pozwu z
    wnioskiem o zabezpieczenie powodztwa" UZ, sporzadzonego na formularzach PU i
    PM.

    Czy moze ktos mi pomoc w tej sprawie bo juz sie pogubilem.

    Z gory dziekuje za pomoc
    Adam

  • 2. Data: 2002-02-12 17:51:14
    Temat: Re: Pozew o zaplate wynagrodzenia.
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

> [...]
    > wnioskiem o zabezpieczenie powodztwa" UZ, sporzadzonego na formularzach PU

    Nie potrzebujesz żadnych formularzy.
    Po prostu złóż do sądu kolejne pismo z oznaczeniem stron, koniecznie
    sygnatura akt sprawy i napisz że wnosisz dodatkowo o zabezpieczenie
    powództwa poprzez nakazania zapłaty takiej a takiej kwoty.

    Marcin.

  • 3. Data: 2002-02-13 00:53:52
    Od: "derski" <d...@b...gnet.pl>

    raczej zlozenia kwoty do depozytu (chyba ze wskazesie inny sposob
    zabezpieczenia). Istota zabezpieczenia jest zabezpieczenie roszczen a nie
    ich okojenie :))
    derski

  • 4. Data: 2002-02-13 01:06:10
    Od: "derski" <d...@b...gnet.pl>

    winno byc "zaspokojenie"

  • 5. Data: 2002-02-13 10:25:59
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

    > raczej zlozenia kwoty do depozytu (chyba ze wskazesie inny sposob
    > zabezpieczenia). Istota zabezpieczenia jest zabezpieczenie roszczen a nie
    > ich okojenie :))
    > derski

    Wiem co piszę, pracownikowi bardziej chyba odpowiada dostanie pieniążków do
    ręki. Żeby nie być gołosłownym, cytuję poniżej Kpc.

    Art. 753. § 1. W sprawach o alimenty zabezpieczenie może nastąpić także z
    urzędu i może polegać na zobowiązaniu dłużnika do uiszczenia wierzycielowi w
    powtarzających się terminach pewnej sumy pieniężnej. W sprawach tych nie
    wymaga się uprawdopodobnienia, że brak zabezpieczenia pozbawiłby wierzyciela
    zaspokojenia.

    § 2. Przepis paragrafu poprzedzającego stosuje się także do roszczeń o rentę
    należną z tytułu odpowiedzialności za uszkodzenie ciała lub za utratę
    żywiciela i do roszczeń o wynagrodzenie, wynikających ze stosunku pracy oraz
    do roszczeń o zamianę uprawnień objętych treścią dożywocia na dożywotnią
    rentę. W sprawach tych wymagane jest jednak uprawdopodobnienie, że bez
    zabezpieczenia wierzyciel byłby pozbawiony środków koniecznego utrzymania.
    Postanowienie sąd wydaje po przeprowadzeniu rozprawy. Przepisu art. 749 nie
    stosuje się.

    § 3. W wypadkach wskazanych w paragrafach poprzedzających nie stosuje się
    ograniczenia czasowego przewidzianego w art. 730 § 2.

    Marcin.