  • 11. Data: 2007-10-24 06:55:16
    Temat: Re: Pozew do sądu a sprostowanie świadectwa pracy
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Wed, 24 Oct 2007 00:02:05 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Hm.
    > Ale chyba nie chodzi o *brzmienie*, tylko *formalny* status
    > takiego pisma, osiągnięty poprzez użycie zastrzeżonej (no, niech będzie:
    > określonej w przepisach) nazwy?

    Nie w tym przypadku. Owszem, pracodawca nie jest organem, do którego
    stosuje się kpa, ale nawet jeśli w nagłówki napiszę "błaganie" albo
    "lament", a później, że ma mi dać dobre świadectwo pracy, to on ma
    załatwić sprawę wg kp.

    > Mniej więcej na takiej samej zasadzie, na której danie tych samych
    > pieniędzy pokwitowanych na takiej samej kartce da różny skutek, jeśli
    > kartka będzie zatytułowana raz "zadatek" a raz "zaliczka", i to tylko
    > dlatego, ze jedna z tych nazw jest zdefiniowana w przepisach.

    No tak, ale zważ, że oba pojęcia mają charakter normatywny i wiadomo, o
    co w nich chodzi. Natomiast jeśli napiszesz "fikumiku" to też nie wolno
    stosować przepisów o fikumiku, lecz trzeba sprawdzić jaka była wola stron.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 12. Data: 2007-10-24 18:52:10
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    witek pisze:

    > Wnosisz pozew do sądu pracy o sprostowanie świadectwa pracy.

    I przegrywasz.
    Przecież z tego co pisze autorka to świadectwo pracy "na razie" - do
    czasu rozstrzygnięcia sporu jest prawidłowe (bo stosunek pracy
    rzeczywiście ustał bez wypowiedzenia i jest to skuteczne dopóki nie
    podważy tego sąd, a to taki zapewne "błąd" chodzi w Urzędzie Pracy).
    A w razie wygranej pracownika jest art. 97 §3 kp.

    Dla autora wątku: pracodawca ma rację, że nie możesz nic zrobić ze
    świadectwem do czasu rozstrzygnięcia sprawy. Przy założeniu oczywiście
    że chodzi o taki "błąd" jaki wskazałem.

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 13. Data: 2007-10-24 23:03:17
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fflbou$7g2$3@inews.gazeta.pl kam <x#k...@w...pl#x>
    pisze:

    > skoro takie głupie, to tym bardziej nie będziesz miał problemów z
    > wyjaśnieniem
    Absolutnie żadnych.
    Odpowiadaniem na głupie pytania głowy sobie bowiem zawracać przecież nie
    będę.

    --
    Jotte

  • 14. Data: 2007-10-25 14:28:03
    Od: A <a...@s...pl>

> [...]
    >
    > Dla autora wątku: pracodawca ma rację, że nie możesz nic zrobić ze
    > świadectwem do czasu rozstrzygnięcia sprawy. Przy założeniu oczywiście

    Błąd w moim świadectwie pracy polega na:
    braku wymiaru przysługującego urlopu wypoczynkowego,
    braku wykorzystanego okresu urlopu wychowawczego,
    braku liczby dni zwolnienia od pracy,
    braku okresów składkowych do ustalenia prawa do renty,
    braku pieczęci pracodawcy.

  • 15. Data: 2007-10-25 14:35:21
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    A pisze:

> [...]
    > braku wykorzystanego okresu urlopu wychowawczego,
    > braku liczby dni zwolnienia od pracy,
    > braku okresów składkowych do ustalenia prawa do renty,

    To wobec tego rzeczywiście musisz wszcząć procedury prostowania
    świadectwa pracy, z tym że brak pieczątki nie jest błędem, jeśli
    świadectwo jest podpisane przez właściwą osobę.
    1. pracodawca;
    2. gdy pracodawca oponuje lub nie odpowiada powództwo do sądu.
    Terminy masz określone w art. 97 kp.

    Poza tym i przede wszystkim z powodu takich błędów Urząd Pracy nie może
    cię nie zarejestrować jako bezrobotnego.
    Jeśli pani z okienka tak twierdzi, zażądaj decyzji odmownej i o ile UP
    nie zmięknie to zaskarż tę decyzję do SKO.

  • 16. Data: 2007-10-25 14:52:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Oct 2007, A wrote:

    > Błąd w moim świadectwie pracy polega na:
    [...]
    > braku pieczęci pracodawcy.

    Ups.

    Poważnie jest taki przepis?
    Byłby to pierwszy wskazany przepis, ZMUSZAJĄCY firmę do trzymania
    pieczątki. W odróżnieniu od przepisów określających treść
    o ile pieczątka jest, bo o tych wiemy.

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2007-10-25 17:16:37
    Od: A <a...@s...pl>

    Dnia 25-10-2007 o 16:52:00 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > Byłby to pierwszy wskazany przepis, ZMUSZAJĄCY firmę do trzymania
    > pieczątki. W odróżnieniu od przepisów określających treść

    To był pierwszy z powodów uznania świadectwa za błędne podanych przez RUP.