  • 1. Data: 2005-11-19 21:36:42
    Temat: Powiadomienie o publikacji wyroku
    Od: "Grzegorz Krzyżanowski" <i...@e...pl>

    Proszę o pomoc;

    Jestem stroną w sprawie cywilnej (odwołanie od nakazu zapłaty), sprawa
    ciągnęła sie ok 2,5 roku, odbyło sie kilka rozpraw sądowych. Z uwagi na
    fakt, że sprawy prowadzone były po przeciwnej stronie Polski na kolejny
    termin rozprawy wyznaczony 5 lipca 2005 r. nie dojechałem (byłem o niej
    poinformowany listem). Sąd na tym posiedzeniu sprawę zamknął i ogłosił
    (ustnie) termin publikacji wyroku na dzień 14 lipca. 14 lipca przesunał
    termin publikacji na dzień 21 lipca - w którym to ogłosił wyrok dla mnie nie
    korzystny.
    Mój problem polega na tym, że o fakcie wydania wyroku dowiedziałem sie od
    komornika, który pojawił się u mnie 2 dni temu.

    Dzwoniłem do sądu po 5 lipca aby dowiedzieć się co wdażyło się na rozprawie,
    ale dowiedziałem sie tylko, że akta są u Sędziny i mam czekać. Więc
    spokojnie czekałem spodziawając się wyznaczenia kolejnej rozprawy (sprawa
    była dosyć skomplikowana, posiedzenia były wyznaczane co 4-5 miesięcy - w
    między czasie przesłuchiwani byli światkowie, analizy podpisów itp.) - a tu
    taki klops. wyrok zapadł, a ja o nim nawet nie wiedziałem.
    Co mogę zrobić - wyrok wg mnie jest jawnie niesprawieliwy i dlatego
    chciałbym poznać uzasadnienie i się odwołać ..ale terminy dawno minęły.
    Z tego co się dowiedziałem Sąd nie ma obowiązku informować strony o wydaniu
    wyroku (jest to nie wporządku wg mnie bo wydanie wyroku wyznacza termin
    złożenia apelacji). Mogę co prawda złożyć wniosek o przywrócenie terminu na
    wydanie uzasadnienia i wniesienie apelacji - ale - znając praktykę Sądu
    ...po co miałby sobie robić dodatkową robotę ......... spodziawam się, że
    jak będzie to zależne od jego woli i oceny mój wniosek odrzuci.

    Czy ktoś może mi coś doradzić jak właściwie uzasadnić wniosek (aby nie było
    podstaw odrzucenia)?

    Mam pomysł taki - zarzucę, że nie poinformowanie mnie o terminie publikacji
    wyroku ani o samym wyroku ... pozbawiono mnie prawa do obrony .. nie byłem
    poinformowany od kiedy leci termin zlozenia apelacji - informoacja o
    zamknięciu rozprawy i wyznaczeniu daty publikacji wyroku była podana ustanie
    na posiedzeniu na którym nie byłem - co o tym myślicie?

    Takie zachowanie sądu (procedura sądowa) ..wg mnie nie jest ok. O każdej
    rozprawie pilnie informował listem, a o najważniejszym czyli wydaniu wyroku
    już nie. Nie informując mnie nawet o tym że sprawa jest zakończona i że mam
    się już spodziawać wyroku, a nie czekać na kolejną rozprawę ........

    Prosze pomóżcie.

    Grzesiek

  • 2. Data: 2005-11-20 20:17:16
    Temat: Re: Powiadomienie o publikacji wyroku
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Grzegorz Krzyżanowski napisał(a):
> [...]
    > zamknięciu rozprawy i wyznaczeniu daty publikacji wyroku była podana ustanie
    > na posiedzeniu na którym nie byłem - co o tym myślicie?

    papier wiele zniesie

> [...]
    > już nie. Nie informując mnie nawet o tym że sprawa jest zakończona i że mam
    > się już spodziawać wyroku, a nie czekać na kolejną rozprawę ........

    oczywiście drugi raz zadzwonić nie mogłeś?
    albo poświęcić trochę na znaczek pocztowy?

    KG

  • 3. Data: 2005-11-20 22:10:30
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Grzegorz Krzyżanowski napisał(a):

    Złóż wniosek o przywrócenie terminu i przytocz informację jaką uzyskałeś
    w sekretariacie. Może ci uwierzą.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam