    From: mister <b...@e...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Postronna osoba a wyniki badan.
    Date: Mon, 18 Apr 2011 16:26:37 +0200

    Witajcie,
    Mam bardzo nieprzyjemna sytuacje. Robilem sobie badania krwi. Wyniki
    byly do odebrania w przychodni. Miedzyczasie pewna osoba zadzwonila do
    tej przychodni, konkretnie do rejestracji i prawdopodobnie podajac sie
    za mnie lub za osobe mi bliska poprosila o podanie wynikow tych badan.
    Zostala jej udzielona informacja o wynikach tych badan oraz o ich
    interpretacji ... Mam teraz z tego powodu ogromne problemy.
    Czy pielegniarke lub jakakolwiek inna osobe ktora tam siedzi i dysponuje
    tymi wynikami obowiazuje tajemnica lekarska? Czy miala ona prawo
    udzielac informacji o wynikach pierwszej lepszej osobie, bez ustalenia
    jej tozsamosci?
    Nie zrozumcie mnie zle - na chwile obecna sytuacja jest dla mnie patowa.
    Nie mam zamiaru ciagac po sadach jakiejs pielegniarki, ktora chciala byc
    uprzejma przez telefon, ale po prostu poinformowac ze tak sie nie
    powinno robic i jakie sa skutki "uprzejmosci".
    Pozdrawiam.