eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPostęp. o zniesławienie i cywilne o ochrone dóbr - co jest niejawne? › Postęp. o zniesławienie i cywilne o ochrone dóbr - co jest niejawne?
    From: "Sewer" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Postęp. o zniesławienie i cywilne o ochrone dóbr - co jest niejawne?
    Date: Tue, 29 May 2007 19:27:10 +0200

    Witam,

    Mam pytanie o jawność postępowania cywilnego o ochronę dóbr osobistych.

    Bardzo krótki opis:
    Spółka wytacza proces o zniesławienie. Po 3 latach wytacza postępowanie cywilne, gdyz
    proces o zniesławienie nie idzie po jej mysli. Załacza do postęp. cywilnego dokumenty
    z postepowania karnego (akt oskarżenia, wykaz dowodów).
    W sprawie karnej nie zgadza się na jawnośc postępowania.

    I teraz mam pytanie: czy postępowanie cywilne w takiej sprawie jest także niejawne?.
    Tak mówi mecenas tej spółki. Ale w kpc nic takiego sie nie doszukałem. Na żadnym
    posiedzeiu nie było też postanowienia sądu o niejawności postępowania. Zakładam więc,
    iz mecenas strony przeciwnej jest w błędzie.

    Czy w takiej sytuacji mogę wszystkie pisma z rozprawy wrzucić na stronę internetową?
    Czy także akt oskarżenia i wykaz dowodów z postępowania o zniesławienie, które to
    dokumenty spółka załaczyła do postepowania cywilnego (spółka je załaczyła nie
    wskazując na niejawnośc postępowania karnego, także nie wnosiła o niejawność tych
    dowodów w postępowaniu cywilnym - krótko mówiąc żadnej wzmianki nie było co do
    niejawności dokumentów z postępowania o zniesławienie)?

    Pzdr,
    Sewer