eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoProblem z zakupem w GeanciePostawić problem we właściwym świetle
  • Data: 2002-08-08 13:43:24
    Temat: Postawić problem we właściwym świetle
    Od: <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > Mam duza prosbe. Prosze o porade co zrobic w nastepujacej sytuacji:
    >
    >
    Wątek urósł do kilkudziesięciu postów, leciało mięso i inne złośliwości, ale
    nikt z piszących nie zastanowił się, czy przy założeniu , że przedmiotem umowy
    była nowa nieużywana i niewadliwa pralka, brak fabrycznej obudowy można uznać
    za wadę fizyczną rzeczy sprzedanej. K.C. stanowi, iż wada fizyczna ma
    zmniejszać wartość lub użyteczność rzeczy. Czy brak opakowania zmniejsza
    wartość lub użyteczność pralki? Wydaje mi się, że nie zmniejsza ani jednego,
    ani drugiego. Argument, o tym, że brak opakowania uniemożliwi diochodzenie
    roszczeń w ramach gwarancji nie przekonuje mnie, bowiem z reguły palki nie
    dostarcza sie do gwaranta (serwisu) - art. 580 par. 1 k.c. Brak instrukcji
    obsługi? (gubię sie troszke w wątku :-)) stanowi wadę fizyczną podlegającą
    reklamacji, taką wade można było reklamować żądając wydania nowego niewadliwego
    towaru
    Można na problem spojrzec i z innej strony, nie poprzez pryzmat przepisów o
    rękojmi, ale o nienależytym wykonaniu zopbowiązania . Zgodnie z przepisem par.
    9 ust. 2 a contrario rozporządzenia konsuemnckiego z 250.2002r. (Dz.U. nr 96,
    poz. 851) pralak powinna być wydanana w opakowaniu, albowiem taki jest zwyczaj
    handlowy, stąd brak opakowania należy potraktować jako nienależyte wykonanie
    zobowiązania z e wszystkimi płanącymi stąd konsekwencjami,


    pzdr

    marek

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1