  • 1. Data: 2009-12-15 13:54:28
    Temat: Posiadanie na własny użytek jednak nie karalne?
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    II AKa 249/08
    WYROK SĄDU APELACYJNEGO W KATOWICACH
    z dnia 15 stycznia 2009 roku

    Art. 62 ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii
    Osoba, która konsumuje lub udziela środki odurzające lub substancje
    psychotropowe,
    nie może być skazana za uprzednie ich posiadanie. W polskim systemie
    prawa karnego
    nie jest karalne też samo spożywanie w/w narkotyków, a co za tym idzie
    nie można uznać
    kogoś za sprawcę czynu z art. 62 ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii,
    gdy jest wyłączną
    konsekwencją wcześniejszego posiadania, a to ostatnie nieodparcie
    łączyło się zaspokojeniem
    własnych potrzeb konsumenta. W istocie bowiem rzeczy posiadanie
    środków o jakich mowa
    w art. 62 ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii penalizuje sytuacje na
    przedpolu czynów
    wynikających z art. 56 - 59 tejże ustawy.

    http://www.katowice.sa.gov.pl/download/biuletyny/biu
    letyn1_2009.pdf

  • 2. Data: 2009-12-15 14:40:01
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    A mnie zastanawia co innego , czy jak ktos posypie kreskę i się te kreske
    wciągnie to czy sie wtedy
    posiada czy nie ? :-)

    --
    REWELACJA! Rozbudowany system sprzedaży z księgowością i magazynem za -
    29,99 zł. !

  • 3. Data: 2009-12-15 16:06:07
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:hg874d$l29$1@inews.gazeta.pl...
    >A mnie zastanawia co innego , czy jak ktos posypie kreskę i się te kreske
    >wciągnie to czy sie wtedy
    > posiada czy nie ? :-)

    Jak wypijesz butelkę oranżady, to posiadasz tę oranżadę czy nie? A jak zjesz
    cukierka, to go nadal posiadasz czy nie?

    Pozdro Przemek

  • 4. Data: 2009-12-15 18:34:04
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl> napisał w
    wiadomości news:hg8c5g$dp$1@news.onet.pl...

> [...]
    >
    > Jak wypijesz butelkę oranżady, to posiadasz tę oranżadę czy nie? A jak
    > zjesz cukierka, to go nadal posiadasz czy nie?

    jak ja wezme do reki to tak, mi chodzi o to gdy Pan X sypnie kreske Panu Y i
    Pan Y bezposrednio do nosa
    to wezmie, posiada w swietle prawa czy nie ? :)

  • 5. Data: 2009-12-16 16:30:41
    Od: "Papa Smurpfs" <P...@z...hujami.za.lasami>

    Órzytkownik "wspolna-flaszka.pl" napisał:
    > jak ja wezme do reki to tak, mi chodzi o to gdy Pan X sypnie kreske Panu Y
    > i Pan Y bezposrednio do nosa
    > to wezmie, posiada w swietle prawa czy nie ? :)

    nie, bo wtedy to on jest w posiadaniu kreski:O)

    u tych POpaprańcuf to wszyscy ćpają z rudym na czele, wszystkich powinno się
    pozamykać!:O)