  • Data: 2009-08-24 17:58:10
    Temat: Poręczenie - wezwanie do zapłaty
    Od: "zel" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Rok temu poręczyłem (jako osoba fizyczna) kredyt spółce.
    W maju kredyt przestał być spłacany, a ja nie otrzymałem z banku żadnej
    informacji zarówno dotyczącej zaprzestania spłaty kredytu jak i późniejszego
    (czerwiec) wypowiedzenia umowy kredytowej. Dotarła za to do mnie informacja o
    wezwaniu do zapłaty (monit) przez dłużnika (ja do wiadomości) - umowa
    przeszła chyba do innej jednostki banku i prawdopodobnie została jeszcze raz
    przez kogoś przeczytana.

    Dłużnik nie ma zamiaru spłacać tego kredytu.

    Czy mogę w jakiś sposób wykorzystać to, że bank nie powiadomił mnie o
    zaprzestaniu spłaty kredytu (mógłbym wtedy np. spłacać miesięczne raty, a nie
    całość jak teraz) oraz nie przesłał mi informacji o wypowiedzeniu kredytu?
    (otrzymałem jedynie wzmiankowany monit)

    W umowie kredytowej jest informacja o tym, że bank powinien mnie powiadomić
    zarówno o wypowiedzeniu umowy jak i o opóźnieniu w spłacie...

    Pozdrawiam
    zel