    From: Parasit Hendersson <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Porblemy ze spółdzielnią mieszkaniową
    Date: Thu, 24 Nov 2005 17:59:55 +0100

    Witam.

    Od około dwóch tygodni próbuję kupić mieszkanie, które niestety podlega pod
    Warszawską Spółdzielnię Mieszkaniową. Problem sprowadza się do tego, że
    właścicielka z racji nie płacenia czynszu jest zadłużona w spółdzielni na
    kilka tysięcy pln. Mimo moich oświadczeń (na piśmie), iż zobowiązuję się
    zadłużenie spłacić z kredytu PO przeniesieniu praw własności, spółdzielnia
    odmawia współpracy. A konkretniej odmawia wydania właścicielce
    "zaświadczenia o prawie do lokalu", które to zaświadczenie jest niezbędne
    do całej dalszej procedury.
    Pytania "dlaczego" kwitowane są odpowiedzią "bo zarząd wydał zarządzenie,
    iż nie wydajemy tego typu zaświadczeń jeśli istnieje zadłużenie".
    Rozmawiałem już chyba ze wszystkimi po kolei, od pani wypisującej papierek,
    po samą Prezes spółdzielni, NIE i koniec.

    Czy spółdzielnia ma prawo odmówić wydania takiego zaświadczenia ?
    Jeśli tak, co w takiej sytuacji można zrobić ?

    Jeśli spłacę zadłużenie przed przeniesieniem własności nie dość że będę w
    dość mało komfortowej sytuacji bo płacę za cudze, to braknie mi gotówki na
    opłaty notarialne (podatek itp) które trzeba opłacić PRZED podpisaniem aktu
    notarialnego.
    Bank może potraktować spłatę długu jako formę zaliczki i zrefundować mi te
    koszta, natomiast zrobi to dopiero gdy mieszkanie będzie już moje. Czyli
    nadal zostaje poślizg kilku dni między podpisaniem aktu notarialnego a
    wpłynięciem pieniędzy na konto.

    P.S. Od razu informuję, że nie mam od kogo pożyczyć brakującej kwoty.

    Pozdrawiam
    Bartosz Bubak
    --
    Mimo upływu lat ciągle wiele spraw można załatwic na zasadzie:
    - Ja służbowo, na statek.