  • 71. Data: 2008-02-14 21:39:03
    Temat: Re: Policjanci o świcie weszli siłowo
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> writes:

    > ""Piotr Dembiński"" <p...@g...pl> wrote
    >
    > Nie porównuje. Od specjalistów można wymagać więcej to fakt. Co nie
    > oznacza, że na nich nie działają pewne oddziaływania psychologiczne,
    > zwłaszcza w takich ekstremalnych sytuacjach. Działają na każdego,
    > nawet jeśli osobnik jest "normalny".

    Takie masz złe zdanie na temat systemu szkolenia polskich policjantów?
    Nawiasem mówiąc, to podobno ci z CBŚ są szkoleni przez (sic!)
    paintballowców.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 72. Data: 2008-02-14 21:39:52
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> writes:

    > ""Piotr Dembiński"" <p...@g...pl> wrote
    >
    > nie ma obowiązku

    Ale powinno być, skoro to była akcja skierowana przeciwko tak --
    podobno -- niebezpiecznemu gangsterowi.

  • 73. Data: 2008-02-14 21:40:40
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

    [ciap]

    > W wypadku kręgosłupa? Ale jak pisałem, to nie znam się.

    Piszę to, co przeczytałem, też się nie znam.

  • 74. Data: 2008-02-14 21:43:33
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> writes:

    > ""Piotr Dembiński"" <p...@g...pl> wrote
    >
    > A skąd wiesz, że tylko zameldowaniem się kierowali... ?

    Z komentarzy na gazeta.pl. I właściwie to niezupełnie wiem, ale tak
    się domyślam.

    > nie sądzę. Jak pisałem, nie zawsze jest czas na długotrwałe
    > sprawdzenia w przypadku groźnych gangsterów.

    Długotrwałe? Nie przesadzasz przypadkiem?

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 75. Data: 2008-02-14 21:44:09
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> writes:

    > ""Piotr Dembiński"" <p...@g...pl> wrote
    >
    > Nie zawsze tak jest. Ale wynika to stąd, że kpk zabrania przeszukań
    > między 22-6. Chcąc robić z rana, z zaskoczenia wypada o 6.

    Czyli jest przepis.

  • 76. Data: 2008-02-14 21:54:56
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    ""Piotr Dembiński"" <p...@g...pl> wrote
    > Takie masz złe zdanie na temat systemu szkolenia polskich policjantów?
    > Nawiasem mówiąc, to podobno ci z CBŚ są szkoleni przez (sic!)
    > paintballowców.

    To nie jest zdanie o szkoleniu, szkolenie może co prawda nieco niwielować.
    Ale pewne efekty psychologiczne dotyczą zarówno policjantów, strażników
    więziennych, zolnierzy jak inne podobne grupy znajdujące w określonych
    sytuacjach stwarzających takie oddziaływania... Kazdy kto założy mundur z
    kominiarka, będzie utożsamiał się z określoną formacją siłową, będzie miał
    niecałe sekundy na podejmowanie decyzji i wymagać się od niego będzie
    zapanowania nad sytuacją, kiedy w każdej chwili ktoś może do niego
    strzelić - będzie poddany takiej presji i z większym prawdopodobieństwem
    zachowa się agresywnie niż na codzien (to są wyniki badań). Oczywiście nie
    jest to żadne usprawiedliwienie.

  • 77. Data: 2008-02-14 21:57:10
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

    Piotr [trzykoty] <t...@o...pl> napisali:

    > Przepisy to precyzują wymgając np. bezpośredniego zamachu, a nie
    > potencjalnego zagrożenia, jakie może stwarzać osoba hipotetycznie.

    Acha, czyli w polskich sadach powszechnie jest lamane prawo, bo podsadnych
    doprowadza sie w kajdankach. Dobre:)

  • 78. Data: 2008-02-14 22:00:37
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> writes:

    [ciap]

    > Kazdy kto założy mundur z kominiarka, będzie utożsamiał się
    > z określoną formacją siłową

    Zorganizowaną i podlegającą prawu formacją siłową.

  • 79. Data: 2008-02-14 22:02:22
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Jacek Krzyzanowski" <j...@p...pl> wrote
    > Acha, czyli w polskich sadach powszechnie jest lamane prawo, bo podsadnych
    > doprowadza sie w kajdankach. Dobre:)

    Kajdanki akurat stosuje się w innych przypadkach i też to jest określone.
    Kajdanki można założyć zatrzymanemu albo na polecenie sądu. Natomist np.
    cios wolno zadać w przypakdu czynnej napaści a nie prewencyjnie. Pałke tylko
    w przypadku oporu czynnego lub niszczeniu mienia albo w przypadku oporu
    biernego, gdy wcześniejsza siła fizyczna nie pomogła itd, itp.

  • 80. Data: 2008-02-14 22:07:12
    Od: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>

> [...]
    > w przypadku oporu czynnego lub niszczeniu mienia albo w przypadku oporu
    > biernego, gdy wcześniejsza siła fizyczna nie pomogła itd, itp.

    A mozesz przytoczyc te przepisy?