  • 41. Data: 2021-08-12 13:35:55
    Temat: Re: Policja z Lubina JUŻ "minęła się z prawdą"? [Postępy "wiarygodności" policji]
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 12 Aug 2021 12:56:21 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Są różne karetki.

    Pewnie tak, tylko jak zadzwonie, ze tato traci przytomnosc, to jaka
    przyslą?

    > Akt zgonu, to Urząd Stanu Cywilnego :-), ale sądzę, ze bardziej Cię
    > interesuje, kto wypisuje Kartę Zgonu. W tym wypadku ten, kto w toku
    > sekcji zwłok ustali przyczynę. W ogólnym przypadku pogotowie już od
    > wielu lat kart zgonu nie wystawia (przynajmniej u nas, ale sądzę, ze w
    > całym kraju jest podobnie). Po stwierdzeniu zgonu albo kartę wystawia
    > lekarz rodzinny, który leczył pacjenta w ostatnim okresie (to cytat z
    > przepisu), albo robi się administracyjną sekcję zwłok celem ustalenia
    > przyczyn - oczywiście, jeśli nie ma zlecenia od Prokuratora.

    Ale ... "po stwierdzeniu zgonu" ... a kto stwierdza, jak zadzwonilem
    po karetke i przyjechala ?

    > Ale to są jakieś poboczne działania w dużej mierze oszołomów szukających
    > sensacji. Z meritum sprawy t6o nie ma żadnego znaczenia. Policjanci mogą
    > łgać na potęgę, a nie bedzie to żadnym dowodem przestępczego
    > spowodowania śmierci tego człowieka.

    A uczciwy prokurator nie powinien im aresztowac na 3 miesiace, bo
    mataczą w sledztwie? :-P

    > Zaczynasz w pogoni za sensacją "odpływać" od realiów. Przypominam Ci, że
    > na chwilę obecną nie mamy żadnej wiarygodnej informacjki o jakimkolwiek
    > pobiciu tego człowieka, które miałoby związek z jego śmiercią.

    Taa, przedawkowal narkotyki.

    Niby sie zdarza, tylko ile rano widzisz trupow na ulicy, bo
    przedawkowali, tylko nikt policji nie wezwal?

    > Przypominam, że zabrali go celem udzielenia pomocy.

    Przypominam, ze to jest sporne, bo go podobno nie zabrali.
    Ba - jest dostepny film, widzisz, jak go zabieraja?

    J.

  • 42. Data: 2021-08-12 13:37:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.08.2021 o 13:28, J.F pisze:

    > A tu nie postawiono, wiec widac prokurator nie chce nic zrobic dla
    > dobra kulsonow :-P

    Niedobre te prokuratory. One chyba gremialnie kulsonów nienawidzą.
    Chujowo być kulsonem - społeczeństwo cię nie lubi, prokuratorzy też,
    władza traktuje jak szmaty każąc schodów i skrzynek pilnować... A można
    było kierowcą autobusu zostać - i robota pożyteczna społecznie i
    prokurator swój chłop i nawet go prosić o przysługę nie trzeba. Chyba
    nawet więcej płacą (choć jak wliczyć emeryturę to jednak nie)

    --
    Shrek

  • 43. Data: 2021-08-12 13:40:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.08.2021 o 13:35, J.F pisze:

    > Niby sie zdarza, tylko ile rano widzisz trupow na ulicy, bo
    > przedawkowali, tylko nikt policji nie wezwal?

    No przecież wiadomo, że żeby umrzeć z przedawkoania narkotyków to
    najlepiej zostać gwiazdą rocka, ci co im talentu braknie muszą się z
    policją dogadać.

    --
    Shrek

  • 44. Data: 2021-08-12 13:46:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > No ale zaraz - powiedzmy, ze pacjent bedzie sie dalej awanturowal juz
    > w szpitalu, i co - szpital ma kolejny patrol wzywac?

    U nas szpital ma ochronę przykładowo.

    > A w ogole, to skoro zostal formalnie zatrzymany (bo chyba zostal),
    > to co - zostal tez zwolniony z chwila przyjazdu karetki?

    A został zatrzymany?

    > A Ty piszesz w innych miejscach, jakby to bylo oczywiste co do
    > sekundy. Umarl i nie zyje.

    Umarł i nie żyje, jak ktoś stwierdzi zgon. Z miejscem i czasem śmierci
    faktycznej może to mieć z rożnych powodów w ogólnym ujęciu niewiele
    wspólnego.

    > Obraża lekko? I bardzo dobrze, a za takie zachowanie to nie powinno
    > byc lekko.
    > Ale nie masz prawa sie obrażac, bo nazwanie kulsona kulsonem go nie
    > obraża :-P

    Bez wątpienia masz rację. Tylko co to ma do omawianego przez nas tematu?
    Skoro tam jacyś sekciarze się kręcili i maja wiedzę, to podeślij dane.

    > A dane ... poczekamy, zobaczymy, czy prokurator ma ich dane, czy
    > bedzie mial problem z ustaleniem ktorzy to ...

    Wiem, ale nie powiem :-)

    > O widzisz.
    > Wiec czemu zaloga karetki nie probowala reanimowac?

    Nie wiem. Może serce biło i gość oddychał? Ale to tylko przypuszczenie,
    a nie wiedza.

    --
    Robert Tomasik

  • 45. Data: 2021-08-12 13:46:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 12 Aug 2021 11:47:59 +0200, Animka wrote:

    > Przyszli potem zabrać matce telefon.

    W miare normalne postepowanie - prokurator musi zebrac dowody.

    Jajca bylby, gdyby sie film gdzies uszkodzil.

    Czy zabranie telefonu jest uzasadnione i na jak dlugo, to osobny
    temat.

    > Dobrze, że miała kopię. Nie chciano
    > jej pokazac syna i szybko zrobili sekcję zwłok.

    Ze szybko zrobiono, to chyba dobrze.
    A z tych pism to nie bardzo moge sie doczytac - czy to nie bylo tak,
    ze ona/jej adwokat termin zaproponowali, a sekcja sie zaczela
    wczesniej?

    J.

  • 46. Data: 2021-08-12 13:49:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 12 Aug 2021 11:44:14 +0200, Animka wrote:

    > Ja się zastanawiam co to za matka, że zadzwoniła po policję zamiast po
    > jakiegoś psychiatryka i spokojnie zza firaneczki nagrywala wszystko.

    A znasz telefon do psychiatryka?
    A oni maja takie patrole i szybko przyjezdzaja?

    A podstawe prawna maja, czy to jednak sprawa dla policji.

    A ze nagrywala ... dobrze zrobila, jak widac.

    > Ona
    > swojego syna nie kochała. Matce to by serce pękało i pobiegłaby na
    > miejce gdzie syn krzyczał mamo, ratunku.

    Poczatek interwencji pewnie nie wskazywal na zagrozenie.

    A jak go wsadza na odwyk przymusowy, czy nawet do wiezienia na pol
    roku ... to moze dobrze, bo tez odwyknie ...

    J.

  • 47. Data: 2021-08-12 13:50:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.08.2021 o 13:28, J.F pisze:

    > Ja tylko lekko usprawiedliwiam rzecznika.
    > Gdyby kulsony wsadzily do karetki zywego, to rzecznik moglby nie
    > wiedziec, czy zmarl w szpitalu, czy w karetce.

    Rzecznik jest od tego żeby wiedzieć i mając najlepszą wiedzę jak
    najlepiej kłamać. Od tego one są te rzeczniki, od tego są one:P

    > No ale zaraz - powiedzmy, ze pacjent bedzie sie dalej awanturowal juz
    > w szpitalu, i co - szpital ma kolejny patrol wzywac?

    Pewnie mu siłą leki podadzą a jak się dalej bredzie rzucał to chyba
    właśnie tak.
    > O widzisz.
    > Wiec czemu zaloga karetki nie probowala reanimowac?

    Dobre pytanie. Specem nie jestem ale teoretycznie chyba powinni
    próbować. No chyba że policjant powiedział, że przestał oddychać 20
    minut temu, to wtedy rzeczywiście sensu już raczej nie ma. Ale skoro go
    w karetkę wsadzili to skłaniałbym się ku wersji, że jednak żył
    (przynajmniej w sensie prawnym). Tylko czy napewno wsadzili - na filmie
    widać że karetka podjeżdza, ratownik wychodzi patrzy wraca i odjeżdza -
    dziwne.

    --
    Shrek

  • 48. Data: 2021-08-12 13:51:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 12 Aug 2021 11:36:18 +0200, Animka wrote:

    > Przecież juz na samym początku było o tym, że Pogotowie poinformowało,
    > że jak przyjechali to on juz nie zył.

    No ale nie wiemy, czy to prawda.

    > Szpital podał informację, że przywieziono go martwego.

    Szpital tez nie wie, co bylo wczesniej.

    J.

  • 49. Data: 2021-08-12 13:52:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.08.2021 o 13:46, J.F pisze:

    > W miare normalne postepowanie - prokurator musi zebrac dowody.
    >
    > Jajca bylby, gdyby sie film gdzies uszkodzil.

    Za późno - do internetów wyciekło.

    --
    Shrek

  • 50. Data: 2021-08-12 13:53:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Pewnie tak, tylko jak zadzwonie, ze tato traci przytomnosc, to jaka
    > przyslą?

    Taką, jaką mają pod ręką.

    > Ale ... "po stwierdzeniu zgonu" ... a kto stwierdza, jak zadzwonilem
    > po karetke i przyjechala ?

    Czego konkretnie w powyższym wywodzie nie zrozumiałeś? Mają dla Ciebie
    osobną ustawę zrobić?

    > A uczciwy prokurator nie powinien im aresztowac na 3 miesiace, bo
    > mataczą w sledztwie? :-P

    Od kiedy to pseudo-dziennikarze prowadzą jakiekolwiek śledztwo. Im
    przede wszystkim ne należy mówić prawdy, bo i tak jej nie napiszą, a
    jedynie będą modyfikowali swoje pseudo-sensacyjne wersje modyfikować i
    robić tym zamieszanie.

    > Taa, przedawkowal narkotyki.

    Wykluczasz?

    > Niby sie zdarza, tylko ile rano widzisz trupow na ulicy, bo
    > przedawkowali, tylko nikt policji nie wezwal?

    > Przypominam, ze to jest sporne, bo go podobno nie zabrali.
    > Ba - jest dostepny film, widzisz, jak go zabieraja?

    A, to nie wiem. Nie chce mi się analizować wszystkich mniejszych, czy
    większych bzdur w sieci. Poczekam, jak to ktoś wyjaśni.

    --
    Robert Tomasik