  • 121. Data: 2008-07-09 20:33:12
    Temat: Re: Policja a TrueCrypt
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    > Co to jest cala kompilacja? :D

    chodzi mi że od początku do końca, bażdy bajt kodu:O)

    > A czytam zrodla. Oczywiscie nie cale, wyrywkowo.

    jak analizujesz źródła, to też oczywiście tylko całe, od początku do końca,
    ale i tak źródła do jakich masz dostęp to nie masz pewności że to są
    prawdziwe źródła tego programu, no chyna że sam sobie skompilujesz:O)

    p.s. a tak na serio z analizowaniem kodów cudzych programów, to mniej czasu
    zajmie napisanie własnych:O)

  • 122. Data: 2008-07-10 06:31:25
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Wed, 9 Jul 2008 16:57:58 +0200,
    gargamel <s...@d...lina> screamed:

    > jeśli jesteś twórcą swojego programu szyfrującego to tak, jak nie to czytaj
    > zdruf:O)

    1. Czy muszę być autorem Pana Tadeusza żeby go przeczytać?
    2. "zdrów"

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:215B ]
    [ 08:30:54 user up 11764 days, 20:25, 1 user, load average: 0.56, 0.89, 0.54 ]

    The statement above is false.

  • 123. Data: 2008-07-10 06:32:24
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Wed, 9 Jul 2008 22:33:12 +0200,
    gargamel <s...@d...lina> screamed:

> [...]
    > prawdziwe źródła tego programu, no chyna że sam sobie skompilujesz:O)
    >
    > p.s. a tak na serio z analizowaniem kodów cudzych programów, to mniej czasu

    Ale drogę przetwarzania hasła dużo szybciej sprawdzić. Nie trzeba czytać
    wszystkiego.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:232B ]
    [ 08:31:50 user up 11764 days, 20:26, 1 user, load average: 0.56, 0.89, 0.54 ]

    Unprecedented performance: Nothing ever ran this slow before.

  • 124. Data: 2008-07-10 06:40:07
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 09.07.2008 gargamel <s...@d...lina> napisał/a:
    > jak analizujesz źródła, to też oczywiście tylko całe, od początku do końca,
    > ale i tak źródła do jakich masz dostęp to nie masz pewności że to są
    > prawdziwe źródła tego programu, no chyna że sam sobie skompilujesz:O)

    W przypadku TrueCrypta, istotnie nie kompiluje go, bo nie mam VStudio.
    Ale juz GELI na FreeBSD, kompiluje rownie czesto, jak cale jadro.
    A i jest proste do przeczytania.

    > p.s. a tak na serio z analizowaniem kodów cudzych programów, to mniej czasu
    > zajmie napisanie własnych:O)

    Mozna powiedziec, ze z tego zyje ;) [1]

    [1]. http://www.frasunek.com/#security

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * Jabber ID: v...@c...pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ5JIV *

  • 125. Data: 2008-07-10 12:34:24
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    > Ale drogę przetwarzania hasła dużo szybciej sprawdzić. Nie trzeba czytać
    > wszystkiego.

    żeby wiedzieć gdzie to hasło jest przetwarzane to musisz przejrzeć ze
    zrozumieniem cały kod (jak nie zrozumiesz to po ptakach)

  • 126. Data: 2008-07-10 12:38:17
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    > W przypadku TrueCrypta, istotnie nie kompiluje go, bo nie mam VStudio.
    > Ale juz GELI na FreeBSD, kompiluje rownie czesto, jak cale jadro.
    > A i jest proste do przeczytania.

    nie przyglądałem się TruCryptowi, ale czy to naprawdę jest tak prosty i
    prymitywny programik że jesteś w stanie zrozumieć działanie kodu źródłowego?

  • 127. Data: 2008-07-10 12:41:59
    Od: "gargamel" <s...@d...lina>

    > 1. Czy muszę być autorem Pana Tadeusza żeby go przeczytać?

    żeby przeczytać to wystarczy że nie dłubałeś w nosie na polaku w
    podstawufce:O)

    ale żeby zrozumieć wszystko co autor miał na myśli to musiał byś niestety
    być autorem:O(

    > 2. "zdrów"

    napisałem zdruf, więc nie próbuj poprawiać słów których nie rozumiesz:O(

  • 128. Data: 2008-07-10 13:54:04
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 10.07.2008 gargamel <s...@d...lina> napisał/a:
    > żeby wiedzieć gdzie to hasło jest przetwarzane to musisz przejrzeć ze
    > zrozumieniem cały kod (jak nie zrozumiesz to po ptakach)

    Mylisz sie. Droga przetwarzania hasla jest dosc krotka i konczy
    sie na grupie funkcji skrotu.

  • 129. Data: 2008-07-10 14:18:20
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Thu, 10 Jul 2008 14:34:24 +0200,
    gargamel <s...@d...lina> screamed:

    > żeby wiedzieć gdzie to hasło jest przetwarzane to musisz przejrzeć ze
    > zrozumieniem cały kod (jak nie zrozumiesz to po ptakach)

    A jak zrozumiałeś "drogę przetwarzania hasła"?

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:212B ]
    [ 16:17:48 user up 11764 days, 4:12, 1 user, load average: 0.56, 0.89, 0.54 ]

    Don't stop at one bug.

  • 130. Data: 2008-07-10 14:19:46
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Thu, 10 Jul 2008 14:41:59 +0200,
    gargamel <s...@d...lina> screamed:

    > żeby przeczytać to wystarczy że nie dłubałeś w nosie na polaku w
    > podstawufce:O)
    >
    > ale żeby zrozumieć wszystko co autor miał na myśli to musiał byś niestety
    > być autorem:O(

    Żeby zrozumieć, co chce przekazać autor piszący w języku A lub B muszę
    znać odpowiednio A lub B.

    > napisałem zdruf, więc nie próbuj poprawiać słów których nie rozumiesz:O(

    Znaczy forsowana na siłę 'dyslekcja'.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:231B ]
    [ 16:18:39 user up 11764 days, 4:13, 1 user, load average: 0.56, 0.89, 0.54 ]

    When a cow laughs real hard, does milk come out of it's nose?