    From: "Andreas" <a...@W...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Podatek od spadku
    Date: 23 Oct 2003 15:23:30 +0200

    Witam,

    Po śmierci rodziców mojej mamy został jednorodzinny dom wraz z niewielką
    działką (mama obecnie zamieszkuje ten dom). Niestety żaden z rodziców mojej
    mamy nie pozostawił testamentu. Mama posiada jednak akt własności do połowy
    domu sporządzony kilkanaście lat temu na życzenie jej rodziców. Nie ma żadnych
    innych spadkobierców w bezpośredniej linii (mama jest jedynaczką, podobnie ja
    nie mam rodzeństwa). Jak duży podatek będzie musiała zapłacić moja mama od
    drugiej połowy domu jeśli ja zrezygnowałbym ze swojej części spadku? Jakie
    czynności należałoby wykonać aby uregulować to prawnie (czy potrzebna jest
    wycena nieruchomości, jakieś postępowanie sądowe, jakie mogą być koszta)?

    Z góry dzięki za odpowiedzi
    Pozdrawiam
    Andrzej