  • 1. Data: 2007-10-19 21:04:51
    Temat: Podatek VAT od wynagrodzenia prawnika
    Od: z...@g...com

    Witam! Niedawno wygrałam sprawę dotyczącą polisy posagowej. Ze swoją
    prawniczką umówiłam się tak iż w wypadku wygranej sprawy koszty jej
    wynagrodzenia, ok 2400 zł, pokryje PZU. Za postępowanie sądowe
    zapłaciłam ok 500 zł i prawniczka zapewniała mnie ze po wygranej
    sprawie otrzymam je z powrotem. Sprawa zakończyła się w sierpniu a ja
    do kraju wróciłam we wrześniu. Prawniczka zapewniała mnie, że podała
    nr mojego konta i że pieniądze powinny już wpłynąć . Gdy udałam się do
    PZU okazało się że podała ona tylko swoje konto i cały zwrot kosztów
    postępowania sądowego trafił na jej konto ok 2900 zł. PZU kazało mi
    się zwrócić po moje 500 zł do prawnika. Próbowałam się z nią
    skontaktować przez jakieś 2 tyg, w końcu umówiła się ze mną na
    spotkanie i oznajmiła w skrócie, jeśli ją dobrze zrozumiałam, że od
    kwoty którą ona dostała z PZU trzeba zapłacić podatek i to około 500
    zł na to poszło i że ona dołożyła nawet do tego interesu 28 zł, ale
    już tak długi okres czasu minął, że nie będzie się o to upominać. Nie
    wiedziałam co w takiej sytaucaji za bardzo zrobić, ponieważ nie
    oriętuję się w tych sprawach. Doradźcie mi proszę czy ja powinnam
    płacić jakiś podatek od kwoty którą ona otrzymała, i jeśli nie co
    mogę w takiej sytuacji zrobić? Już nawet nie chodzi o to 500 zł tylko
    o sam fakt... Zdezorientowana

  • 2. Data: 2007-10-20 07:41:04
    Temat: Re: Podatek VAT od wynagrodzenia prawnika
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Fri, 19 Oct 2007 21:04:51 +0000, zzuziaczekk napisał(a):

    > Doradźcie mi proszę czy ja powinnam płacić
    > jakiś podatek od kwoty którą ona otrzymała, i jeśli nie co mogę w
    > takiej sytuacji zrobić? Już nawet nie chodzi o to 500 zł tylko o sam
    > fakt...

    Rozumiem, że te 500 zł to wpis? No to są Twoje pieniądze i nawet jeśli
    Pani mecenas ma zapłacić jakiś podatek od tych 2,4 tys. to oczywiście, że
    powinna to zapłacić z własnej kieszeni, a nie ze zwrotu wpisu.

    Pewnie na pełnomocnictwie nie zastrzegłaś, że nie obejmuje ono przyjęcia
    zasądzonych kwot, ale kto by o tym pamiętał, skoro wzory podsuwane przez
    kancelarie słowem o tym nie wspominają...

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/ ||| http://olgierd.bblog.pl/

  • 3. Data: 2007-10-20 08:50:46
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

    > płacić jakiś podatek od kwoty którą ona otrzymała, i jeśli nie co
    > mogę w takiej sytuacji zrobić?

    Napisać ładne pisemko ze sprawozdaniem stanu rzeczy.
    Jako adresatów pisma wpisz panią mecenas, radę adwokacką,
    sąd, może jakąś gazetę i pokaż pani mecenas z pytaniem,
    czy ma jakieś uwagi do treści. Napisz czy zadziałało.

  • 4. Data: 2007-10-20 20:27:28
    Od: "Rital" <r...@p...onet.pl>

    Skoro się z nią umówiłaś, że zasądzony zwrot kosztów zastępstwa procesowego
    będzie stanowił jej wyłączne wynagrodzenie, to TYLKO to jej się należy.

    Sąd nie doliczył VAT'u, ponieważ ona reprezentowała Cię jako pełnomocnik z
    wyboru, a nie z urzędu. Ale skoro ona twierdzi, że musiała ten VAT odprowadzić,
    to niech Ci wystawi stosowną fakturę VAT za swoje usługi.

    A swoją drogą, to wystosuj pismo adresowane tak jak Kolega napisał powyżej, a
    dodatkowo zawiadom jej urząd skarbowy. Aż mi się wierzyć nie chce (być może
    wszędzie węszę podstęp), że zaksięgowała te wpływy i je stosownie opodatkowała.

    BTW: Wpis sądowy, skoro go pokryłaś, przynależy TYLKO Tobie...

    Pozdrowionka!

    Rital