  • 11. Data: 2012-08-14 13:59:16
    Temat: Re: PlusGSM + dobry kolega = komornik
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-08-14 13:46, SDD pisze:
    > Ale w sytuacji opisywanej to jest bez znaczenia, bo weksla nie ma a w
    > czasie sie nie cofnie.

    Może się nie trzeba cofać. Pójść do kolegi, pogadać, pozwolić mu
    zapłacić zobowiązania, jeśli nie w gotówce, to choć w formie weksla ;)

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2012-08-14 13:59:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-08-14 13:53, Q pisze:
    > ale czy jest jakas szansa, zeby przed sadem wygrac sprawe?

    Jasne, że jest. O dowolne głupstwo można pozwać dowolną osobę, jeśli
    pozwanemu nie będzie się chciało odwoływać od nakazu, to sprawa będzie
    wygrana.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2012-08-14 14:01:15
    Od: SDD <s...@t...pl>

    Q pisze:
    > Rozumiem, ze zaplacic sam musi - ok,
    > ale czy jest jakas szansa, zeby przed sadem wygrac sprawe?

    No a dlaczego nie.

    > Jedyne slady "kolegi" to to, ze na jego nazwisko i adres przychodzily
    > rachunki,

    No to jest powazny argument - jesli byl to nie tylko adres ale i
    nazwisko kolegi, to jest to bardzo powazny argument za istnieniem ustnej
    umowy o korzystanie z abonamentu telefonicznego.

    > odwiedzali razem salony Plusa przy podpisywaniu umow i chyba to wszystko :/

    Czy pracownicy punktu beda pamietac, ze przychodzili tam razem? Jesli
    tak, to oczywiscie mozna ich zglosic, jako swiadkow.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 14. Data: 2012-08-14 14:02:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-08-14 13:57, Q pisze:

    > Wlasnie - a gdyby dogadal sie z tym kolega (choc watpie w to)
    > i podpisaliby ten weksel z data wstecz,
    > to czy znajomy moglby komornikowi wreczyc ten weksel zamiast gotowki?
    > (inaczej to bez sesnu :)

    Nie trzeba podpisywać z datą wstecz. Kolega jest winien 3000zł? No to
    niech teraz spłaci to zobowiązanie wekslem. Kiedy płatnym? No to się
    jakoś dogadacie. Może być i kilka weksli, jeśli chcecie ustalić płatność
    w ratach. Oczywiście weksel pieniędzy w terminie nie gwarantuje, ale
    przynajmniej ułatwia ewentualną sprawę pod względem dowodowym oraz pod
    względem szybkości procesu.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2012-08-14 14:03:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-08-14 14:01, SDD pisze:

    > Czy pracownicy punktu beda pamietac, ze przychodzili tam razem? Jesli
    > tak, to oczywiscie mozna ich zglosic, jako swiadkow.

    Aż strach teraz wejść do salonu Plusa. Zwłaszcza z kolegą ;)

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2012-08-14 14:04:29
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Może się nie trzeba cofać. Pójść do kolegi, pogadać, pozwolić mu zapłacić
    > zobowiązania, jeśli nie w gotówce, to choć w formie weksla ;)

    Gotowki nie ma na bank - nawet okazalo sie,
    ze ma "sporo zobowiazan" (jakis niesplacony kredyt, mandaty, itd).
    Ponoc nawet szefa prosil, zeby kase mu dawal do reki,
    bo na koncie siedzi komornik.
    Tak wiec jeden papierek/kolejny dlug wte czy wewte jemu nie robi.

    Natomiast znajomy ma czyste konto
    i stac go na zaplacenie tych 2100zl,
    ale oczywiscie wolalby, zeby zaplacil dluznik :).

  • 17. Data: 2012-08-14 14:04:54
    Od: SDD <s...@t...pl>

    Q pisze:

    > Znajomy z 2-3 razy przedluzal umowe (o 2 lata?),
    > tzn. byl z 2-3 razy w salonie Plusa z owym kolega.
    > Co 2 lata odnawiali umowe, wiec to moglo byc
    > nawet i ponad 5 lat (dlaczego cesji nie zrobili? -nie wiem).

    Czyli 1500 zl naliczone zostalo prawidlowo.

    > Tak czy siak Plusowi ow kolega ponieka znany byl -
    > - na jego adres i nazwisko przychodzily rachunki
    > i razem odwiedzali salony Plusa :).

    Znany byl tylko, jako "skrzynka pocztowa", nie jako strona umowy.
    Sa dwa zobowiazania: "znajomy" wobec plusa, oraz "kolega" wobec
    "znajomego". I oba trzeba zalatwic (splacic) odrebnie. Plusa to nic nie
    obchodzi, kto korzystal z telefonu. I jesli tylko "znajomy" nie ma
    ochoty zostac kopnietym przez konia, tudziez wyladowac w krajowym
    rejestrze dlugow, to Plusowi zadana kwote musi zaplacic.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 18. Data: 2012-08-14 14:06:50
    Od: SDD <s...@t...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Może się nie trzeba cofać. Pójść do kolegi, pogadać, pozwolić mu
    > zapłacić zobowiązania, jeśli nie w gotówce, to choć w formie weksla ;)

    O ile kolega nagle nie stal sie niepismienny :)

  • 19. Data: 2012-08-14 14:13:09
    Od: SDD <s...@t...pl>

    Q pisze:

> [...]
    > bo na koncie siedzi komornik.
    > Tak wiec jeden papierek/kolejny dlug wte czy wewte jemu nie robi.

    W tym momencie wiec trzeba sobie odpowiedziec na pytanie - czy "znajomy"
    chce tylko formalnie odzyskac te pieniadze, czy tez faktycznie.

    Jesli formalnie, to jak najbardziej weksel wystarczy. Moze sobie go
    potem oprawic w ramki i powiesic nad kominkiem.

    Jesli faktycznie chce odzyskac, to pozostaja chyba tylko metody
    "niekonwencjonalne" :)

    Natomiast taka opcja, ze Plus ceduje swe zobowiazanie z wyplacalnego
    "znajomego" na "kolege" posiadajacego tylko i wylacznie dlugi, ktora to
    opcja najbardziej bylby "znajomy" zainteresowany - nei wchodzi w rachube :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 20. Data: 2012-08-14 14:14:03
    Od: SDD <s...@t...pl>

    Q pisze:

> [...]

    potem oprawic w ramki i powiesic nad kominkiem.

    Jesli faktycznie chce odzyskac, to pozostaja chyba tylko metody

    Natomiast taka opcja, ze Plus ceduje swa naleznosc z wyplacalnego