    From: Buster <r...@w...p.lodz.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Plomby, gwarancja, brak informacji, osoba bez DG
    Date: Wed, 02 Dec 2009 08:30:09 +0100

    Witam.
    Mam następującą sprawę. Zakupiłem sprzęt na allegro. Sprzedający w swoim
    regulaminie nie napisał nic na temat plomb gwarancyjnych itp. Napisał
    natomiast, że nie prowadzi działalności gospodarczej. W opisie aukcji
    było, że jest to jego prywatny sprzęt etc. Sprzęt na zdjęciach wyglądał
    oki. Jednak w paczcie przyszedł poobijany. Prawdopodobnie stało się to
    na poczcie. A po podłączeniu nie działał poprawnie. A ściślej mówiąc nie
    działał wcale. Zajrzałem do środka, żeby przekonać się co może być
    grane. Mogła to być pierdółka, którą mógłbym naprawić we własnym
    zakresie. Niestety nie udało się to. Odesłałem sprzęt do tego człowieka
    po wcześniejszym ustaleniu warunków. I czekałem na zwrot pieniędzy (tak
    było ustalone). Jednak zwrot nie nastąpił. Po kolejnym kontakcie
    telefonicznym facet powiedział, że naruszona plomba, ingerencja w środek
    itd. W związku z tym mam 2 pytanka do jaśnie oświeconych w prawie.
    1. Czy osoba fizyczna nie prowadząca DG może zaplombować używany sprzęt,
    i na podstawie tego odmawiać zwrotu gotówki za uszkodzony sprzęt?
    2. Czy taka osoba jak wspomniana wyżej, może być gwarantem?

    Jednocześnie zaznaczam, że nie jest moją intencja wybielenie się, tylko
    chciałbym uzyskać rzeczową odpowiedź.

    --
    Pozdrowienia
    Radek Dobrowolski