-
1. Data: 2015-01-21 10:49:36
Temat: Place minimalne dla kierowców przejeżdżających przez Niemcy...
Od: Marek <f...@f...com>
http://m.money.pl/wiadomosci/artykul/niemiecka-placa
-minimalna-dla-polakow,142,0,1689486.html
Czy już wiadomo jak "organa" niemieckie będą to weryfikować przy
kontroli drogowej?
--
Marek
-
2. Data: 2015-01-21 11:16:13
Temat: Re: Place minimalne dla kierowców przejeżdżających przez Niemcy...
Od: Marek <f...@f...com>
"Zagraniczny pracodawca jest zobowiązany do przechowywania dokumentów
umożliwiających kontrolę przestrzegania przepisów ustawy przez cały
okres świadczenia pracy w Niemczech na terytorium Niemiec i w języku
niemieckim (art. 17 ust. 2 MiLoG). Dokumenty umożliwiające kontrolę
przestrzegania przepisów ustawy to między innymiumowa o pracę,
ewidencja czasu pracy, rozliczenie wynagrodzenia, potwierdzenie
wypłaty wynagrodzenia." "Proszę zważyć, że niedochowanie obowiązku
udokumentowania / prowadzenia potwierdzeń czasu pracy i ich
przechowywania/ zagrożone jest grzywną do 30.000 EUR / podst. Pr.
Par. 21 ust. 1 pkt. 7 i 8 MiLoG/"
Ustawa przewiduje także obowiązek zgłaszania do niemieckich Urzędów
Celnych pracowników świadczących pracę w transporcie towarów,
spedycji i logistyce dla podmiotów zagranicznych delegujących do
pracy w Niemczech. Wszyscy zagraniczni operatorzy transportu muszą
zatem powiadamiać Bundesfinanzdirektion West w Kolonii przed
rozpoczęciem operacji transportowej na terytorium Niemiec o tym
fakcie. Powiadomienie pisemnie w języku niemieckim należy przesłać
faksem po numer +49 (0) 221 964 870. Powinno ono zawierać nazwisko,
imię i datę urodzenia pracownika, datę rozpoczęcia i przewidywany
czas trwania operacji transportowej na terytorium Niemiec oraz adres,
gdzie będą przechowywane dokumenty. Pracodawca musi rejestrować
rozpoczęcie, zakończenie operacji transportowej oraz ilość godzin
przepracowanych na terytorium Niemiec najpóźniej w ciągu 7 dni po
wykonaniu operacji transportowej. Dokumentacja płacowa musi być
przechowywana przez co najmniej 2 lata na terytorium Niemiec lub na
terytorium innego kraju i musi zostać zapewniony łatwy do niej
dostęp."
Na jakich zasadach i jakim prawem Niemiecki organ może prowadzić taką
kontrolę na terenie Polski??
Np. transgraniczne kontrole skarbowe odbywają się poprzez zlecenie
dla odpowiedniego podmiotu w danym kraju i to on przeprowadza
kontrolę *w ramach przepisów prawa* w tym kraju.
W przypadku omawianym kontrolujący organ (Polski) na zlecenie
Niemieckiego nie może przecież działać w oparciu o prawo innego kraju
a szczególnie penalizować coś co u nas nie istnieje (w sensie
wykroczenia lub przestępstwa).
--
Marek
-
3. Data: 2015-01-21 11:35:25
Temat: Re: Place minimalne dla kierowców przejeżdżających przez Niemcy...
Od: the_foe <t...@w...pl>
W dniu 2015-01-21 o 10:49, Marek pisze:
> http://m.money.pl/wiadomosci/artykul/niemiecka-placa
-minimalna-dla-polakow,142,0,1689486.html
>
>
>
> Czy już wiadomo jak "organa" niemieckie będą to weryfikować przy
> kontroli drogowej?
>
a mnie najbardziej zdziwiło to, ze okazało sie to problemem. Naprawdę
polscy kierowcy TIRów zarabiaja mniej niz 8,5 euro na godzinę?
--
@foe_pl
-
4. Data: 2015-01-21 12:03:29
Temat: Re: Place minimalne dla kierowców przejeżdżających przez Niemcy...
Od: n...@t...net.pl
W dniu środa, 21 stycznia 2015 11:16:18 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
>... Powinno ono zawierać nazwisko,
> imię i datę urodzenia pracownika, datę rozpoczęcia i przewidywany
> czas trwania operacji transportowej na terytorium Niemiec oraz adres,
> gdzie będą przechowywane dokumenty. Pracodawca musi rejestrować
> rozpoczęcie, zakończenie operacji transportowej oraz ilość godzin
> przepracowanych na terytorium Niemiec najpóźniej w ciągu 7 dni po
> wykonaniu operacji transportowej. Dokumentacja płacowa musi być
> przechowywana przez co najmniej 2 lata na terytorium Niemiec lub na
> terytorium innego kraju i musi zostać zapewniony łatwy do niej
> dostęp."
>
>
> Na jakich zasadach i jakim prawem Niemiecki organ może prowadzić taką
> kontrolę na terenie Polski??
> Np. transgraniczne kontrole skarbowe odbywają się poprzez zlecenie
> dla odpowiedniego podmiotu w danym kraju i to on przeprowadza
> kontrolę *w ramach przepisów prawa* w tym kraju.
> W przypadku omawianym kontrolujący organ (Polski) na zlecenie
> Niemieckiego nie może przecież działać w oparciu o prawo innego kraju
> a szczególnie penalizować coś co u nas nie istnieje (w sensie
> wykroczenia lub przestępstwa).
>
Brak dostępu do dokumentacji znajdującej się na terenie RP
jest równoznaczne z ich brakiem. Czyli pracodawca dopuścił
się przekroczenia prawa na terenie Niemiec i tam będzie osądzony.
Wydaje mi się to logiczne i jasne.
Andrzej.
-
5. Data: 2015-01-21 14:02:51
Temat: Re: Place minimalne dla kierowców przejeżdżających przez Niemcy...
Od: Marek <f...@f...com>
On Wed, 21 Jan 2015 03:03:29 -0800 (PST), n...@t...net.pl wrote:
> Brak dostępu do dokumentacji znajdującej się na terenie RP
> jest równoznaczne z ich brakiem. Czyli pracodawca dopuścił
> się przekroczenia prawa na terenie Niemiec i tam będzie osądzony.
> Wydaje mi się to logiczne i jasne.
Tylko co dalej? Sąd niemiecki wyda nakaz egzekucji grzywny i prześle
go do sądu w PL. W związku z tym, ze owo wykroczenie nie jest
wykroczeniem w PL czy nasz sąd wyda nakaz egzekucji, który upoważni
komornika do ściągnięcia grzywny?
--
Marek
-
6. Data: 2015-01-21 14:39:53
Temat: Re: Place minimalne dla kierowców przejeżdżających przez Niemcy...
Od: Kris <k...@g...com>
W dniu środa, 21 stycznia 2015 11:35:26 UTC+1 użytkownik the_foe napisał:
> a mnie najbardziej zdziwiło to, ze okazało sie to problemem. Naprawdę
> polscy kierowcy TIRów zarabiaja mniej niz 8,5 euro na godzinę?
Zarabiają najczęściej najniższą krajową(ok. 1250zł) + diety
-
7. Data: 2015-01-21 14:41:11
Temat: Re: Place minimalne dla kierowców przejeżdżających przez Niemcy...
Od: the_foe <t...@w...pl>
W dniu 2015-01-21 o 14:02, Marek pisze:
> On Wed, 21 Jan 2015 03:03:29 -0800 (PST), n...@t...net.pl wrote:
>> Brak dostępu do dokumentacji znajdującej się na terenie RP
>> jest równoznaczne z ich brakiem. Czyli pracodawca dopuścił
>> się przekroczenia prawa na terenie Niemiec i tam będzie osądzony.
>> Wydaje mi się to logiczne i jasne.
>
> Tylko co dalej? Sąd niemiecki wyda nakaz egzekucji grzywny i prześle go
> do sądu w PL. W związku z tym, ze owo wykroczenie nie jest wykroczeniem
> w PL czy nasz sąd wyda nakaz egzekucji, który upoważni komornika do
> ściągnięcia grzywny?
>
nie sadze, spodziewałbym sie raczej zajmowania pojazdów. ALbo
przewoznik, po ukarniu zapłaci, albo bedzie ryzykował, ze zmuszony
bedzie do przejscia na tryb "uprzejmie zapytuje" ;)
--
@foe_pl
-
8. Data: 2015-01-21 14:50:46
Temat: Re: Place minimalne dla kierowców przejeżdżających przez Niemcy...
Od: the_foe <t...@w...pl>
W dniu 2015-01-21 o 14:39, Kris pisze:
> W dniu środa, 21 stycznia 2015 11:35:26 UTC+1 użytkownik the_foe napisał:
>> a mnie najbardziej zdziwiło to, ze okazało sie to problemem. Naprawdę
>> polscy kierowcy TIRów zarabiaja mniej niz 8,5 euro na godzinę?
> Zarabiają najczęściej najniższą krajową(ok. 1250zł) + diety
>
najnizsza jest 1750.
Nie wierzę, ze kierocy tłuką się TIRem po Europie za 1750 zł kiedy
pracodawcy narzekają, ze proponuja 3k na ręke i nie ma chętnych
--
@foe_pl
-
9. Data: 2015-01-21 15:32:48
Temat: Re: Place minimalne dla kierowców przejeżdżających przez Niemcy...
Od: Kris <k...@g...com>
W dniu środa, 21 stycznia 2015 14:50:47 UTC+1 użytkownik the_foe napisał:
> najnizsza jest 1750.
Brutto. Na łapę niewiele ponad 1250zł
> Nie wierzę, ze kierocy tłuką się TIRem po Europie za 1750 zł kiedy
> pracodawcy narzekają, ze proponuja 3k na ręke i nie ma chętnych
Co proponują pracodawcy nie wiem, widuje jednak dość często dokumenty dochodowe
kierowców. Być może oficjalnie najniższa krajowa a pod stołem reszta?
Tu gdzie mieszkam to jest najniższa krajowe+ diety. Fakt faktem ze tych diet uzbiera
się miesięcznie ładna kwota ale tego chyba do płacy się nie wlicza.
-
10. Data: 2015-01-21 18:39:16
Temat: Re: Place minimalne dla kierowców przejeżdżających przez Niemcy...
Od: Marek <f...@f...com>
On Wed, 21 Jan 2015 14:41:11 +0100, the_foe <t...@w...pl> wrote:
> nie sadze, spodziewałbym sie raczej zajmowania pojazdów. ALbo
Forma egzekucji nie istotna, chodzi mi o to czy Polski sąd wystawi
tytuł wykonawczy (jako podstawa do egzekucji w pl) na coś co nie jest
w pl penalizowane?
--
Marek