  • 41. Data: 2010-11-02 10:21:07
    Temat: Re: Pieczatka firmy jednoosobowej
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 02.11.2010 11:04, PesTYcyD pisze:
    > Generalnie nie ma wymogu posiadania żadnej pieczątki.

    Generalnie nie ma. W szczególności często jest.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 42. Data: 2010-11-02 10:33:06
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (11/02/2010 11:14 AM), Liwiusz wrote:

    > A czy kiedykolwiek było to błędem? Mogę zaryzykować twierdzenie, że już
    > w momencie uchwalania "firma=nazwa" w potocznym znaczeniu firma to było
    > zawsze przedsiębiorstwo. Jeśli zatem ktokolwiek dopuścił się błędu, to
    > ustawodawcy ;)

    Wydaje mi się że u zarania dziejów to słowo znaczyło mniej więcej to
    samo co marka, a więc oznaczenie przedsiębiorstwa/przedsiębiorcy, renoma
    itd...

    Ale to tylko moje wrażenie z lektury różnej starej literatury, nie
    poparte żadnymi twardymi dowodami.

    p. m.

  • 43. Data: 2010-11-02 10:46:31
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Zapewne dojdzie NIP.

    tylko jesli nie ma jeszcze nadanego co raczej malo prawdopodobne.

    nipu uzywa swojego osobistego przy prowadzeniu wszystkich swoich
    jednoosobowych działalności gospodarczych (na przestrzeni zycia, a nie
    jednoczesnie).

  • 44. Data: 2010-11-02 10:49:01
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Tylko dlatego, że formularze w różnych urzędach były "bezprawne".
    > Akurat *ten* przepis AFAIR leży od dość dawna...

    nie wykluczam - napisałem jaki był stan faktyczny i to, co powiedziała mi
    urzedniczka o "zmianie przepisow".

  • 45. Data: 2010-11-02 10:51:01
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Ani nie potrzebujesz pieczątki, ani nie musisz podpisywać faktur. Jak ktoś
    > napisał, pełne dane są potrzebne gdybyś chciał w polu sprzedawca wbijać
    > pieczątką, zamiast ręcznie

    sprawdzilem na wlsnej rzyci ze choc prawo tego nie wymaga to ludzie juz
    owszem. moi klienci nie chca przyjmowac faktur bez pieczeci bo boja sie ze
    taka jest niewazna. dla swietego spokoju klepie pieczateczki i wszyscy
    szczesliwi.

  • 46. Data: 2010-11-02 10:51:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-02 11:33, mvoicem pisze:

    > Wydaje mi się że u zarania dziejów to słowo znaczyło mniej więcej to
    > samo co marka, a więc oznaczenie przedsiębiorstwa/przedsiębiorcy, renoma
    > itd...

    Nie trzeba szukać tak daleko. Sam kpc (art. 901) używa zwrotu firma
    jako przedsiębiorstwo, a nie nazwa.

    Tych wszystkich prawników teoretyków dobrze oddaje fraszka "na
    mędrca" Jana Sztaudyngera ;)

    "Nawet o tym nie wiedział,
    Że ma na dupie przedział."

    --
    Liwiusz

  • 47. Data: 2010-11-02 11:32:52
    Od: Czarek <4...@g...de>

    On 2 Lis, 08:48, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:

    > http://sjp.pwn.pl/slownik/2459256/firma
    > na pierwszym miejscu jest:
    > 1. <<przedsiębiorstwo handlowe, usługowe lub przemysłowe>>

    A na drugim:
    2. <<zarejestrowana urzędowa nazwa przedsiębiorstwa>>

    Czarek

  • 48. Data: 2010-11-02 11:34:12
    Od: Czarek <4...@g...de>

    On 2 Lis, 11:02, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >    Nie każdy potworek prawny jest wart tego, aby go propagować. Niech
    > sobie prawnicy mówią o firmie w miejsce nazwy, czy o rejestrowaniu DG
    > zamiast zakładaniu firmy, szanujemy ich i ich ograniczone pojęcie świata :)

    Ale to nie prawnicy, lecz słownik języka polskiego :)

    Czarek

  • 49. Data: 2010-11-02 11:46:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-02 12:34, Czarek pisze:

    > Ale to nie prawnicy, lecz słownik języka polskiego :)

    A co ma słownik poradzić, posłowie uchwalili swoje własne znaczenie,
    to i słowniki to odnotowały.

    --
    Liwiusz

  • 50. Data: 2010-11-02 11:52:25
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 02.11.2010 12:32, Czarek pisze:

    > A na drugim:
    > 2. <<zarejestrowana urzędowa nazwa przedsiębiorstwa>>

    A na trzecim jeszcze coś innego. Co nie sprawia, że używanie w znaczeniu
    1 jest błędne.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek