  • 1. Data: 2003-06-06 09:08:02
    Temat: Pelnomocnitwo - posrednictwo - prosba o pomoc
    Od: "okaim" <o...@w...pl>

    Prosze o pomoc.

    Bliska znajoma (os. fizyczna) miala do sprzedania pewna rzecz.
    Zlecila mi (mojej firmie) usluge polegajaca na znalezieniu nabywcy.
    Znalazlem nabywce (firma) - dogadalem sie z nim co do ceny teraz trzeba
    podpisac umowe sprzedazy.
    Nabywca chce otrzymac Fakture VAT (fakture moze wystawic moja firma).
    Prowizje za posrednictwo ma zaplacic nabywca (ja wystawie FV) a nie znajoma.

    Moj problem polega na tym, ze nie wiem jak przeprowadzic cala operacje.

    Ktos mi doradzil podpisanie pelnomocnitwa (znajoma dla mojej firmy), potem
    umowy o dzielo (znajoma zleca mojej firmie).
    Nastepnie umowe sprzedazy (znajoma/nabywca) i na koncu fakture vat (moja
    firma wystawia FV za posrednictwo - ale nie znajomej - tylko nabywcy).

    Bede b. wdzieczny za pomoc.

  • 2. Data: 2003-06-06 10:25:18
    Temat: Re: Pelnomocnitwo - posrednictwo - prosba o pomoc
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 6 Jun 2003, okaim wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Ktos mi doradzil podpisanie pelnomocnitwa (znajoma dla mojej firmy), potem
    >+ umowy o dzielo (znajoma zleca mojej firmie).

    Spróbuj obejrzeć umowę komisu: co nieco będzie w archiwach *.podatki:
    http://groups.google.com/groups?as_oq=komis%20komisu
    %20komisowa&ie=ISO-8859-2&as_ugroup=*.prawo*&lr=&as_
    drrb=b&as_mind=12&as_minm=5&as_miny=2000&as_maxd=6&a
    s_maxm=6&as_maxy=2003&num=100&hl=pl

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-06-06 21:49:04
    Od: Robal <b...@w...plinvalid>

> [...]
    > Nastepnie umowe sprzedazy (znajoma/nabywca) i na koncu fakture vat
    > (moja firma wystawia FV za posrednictwo - ale nie znajomej -

    Najlepsza bedzie umowa komisu. Po jej podpisaniu z osoba fizyczna
    nabywcy wystawiasz fakture vat (dla podmiotow prowadzacych dzialalnosc
    gospodarcza) lub parogon fiskalny (dla osob fizycznych) + fakultatywnie
    fakture vat.

    Przy wystawianiu faktury pewna czesc jest zwolniona z VAT (naleznosc
    dla komitenta - dajacego w komis). Np. komiatent otrzymuje 100,
    prowizja wynosi 20. Na fakturze zamieszczasz w poszczegolnych
    kolumnach: zwolnone z VAT = 100
    wartosc podlegajaca opodatkowaniu = 16,39
    stawka podatku = 22%
    podatek VAT = 3,61
    wartosc brutto = 120

    Umowa komisu nie podlega podatkowi od czynnosci cywilnoprawnych.

    Pozdrawiam,
    --
    Robal bob67(at)wp.pl