  • 1. Data: 2006-03-29 07:01:32
    Temat: Patenty na MP3
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Czy ktoś się orientuje co jest objęte tym co popularnie się nazywa
    "patentami MP3".
    Chodzi o prawa instytutu Fraunhofera do formatów MPEG używanych w
    kompresji plików mp3.

    Czy mogę w moim komercyjnym programie umieścić jakiś darmowy kompresor mp3?

    Czy mogę w moim programie wbudować możliwość kompresji wykorzystując
    codec dodawany do Windowsa XP (ma ograniczenie do 56kbps, ale w zasadzie
    mi wystarczy) i tworzyć za jego pomocą pliki mp3 (nie jestem tylko
    pewien czy to możliwe)?

    Czy mogę w moim programie dodać wsparcie do zewnętrznego codeca (np.
    LAME na GPL), i dodawać osobny instalator z binarną wersją kompresora do
    dystrybucji mojego programu?