  • 11. Data: 2006-07-23 19:12:39
    Temat: Re: Padłem ofiarą przestępstwa z art. 235 kk.
    Od: Roman <n...@m...ru>

    Dnia Sun, 23 Jul 2006 10:46:17 +0000 (UTC), Kaiser Souza napisał(a):

    > sankcję?? - gadasz jak rasowy kryminalista

    Kryminalistów to sadzają na sanki. Ja tylko dostałem sankcję ;-)

    Roman

  • 12. Data: 2006-07-23 19:18:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Roman" <n...@m...ru> napisał w wiadomości

    > Czy może skutecznie bronić się, że podając tylko pierwszą literę nazwiska,
    > pozostał w zgodzie z prawem?

    Gdyby na tym poprzestał, to pewnie nikt by nie wpadł na to, kogo zatrzymano. W
    tym wypadku akurat wygląda na to, że nawet bez podania nazwiska dawało się
    jednoznacznie osobę zidentyfikować. Pół biedy, gdy się okazuje, że w
    konsekwencji, ze jest to faktycznie sprawca. Ale od czasu do czasu bywa, że jest
    to pomyłka, albo po prostu nie sposób udowodnić winy. No i wówczas istnieje
    realne niebezpieczeństwo, że można komuś krzywdę zrobić.

    Wykazanie, że publiczne pomówienie kogoś o popełnienie przestępstwa jest
    przekroczeniem uprawnień oraz powoduje szkodę dla pomówionego nie wydaje mi się
    co do zasady skomplikowane. Stąd uważam, że w takich wypadkach należało by
    najpierw rozważyć, czy nie mamy do czynienia z 231 kk. Jeśli nie, to pozostaje
    naruszenie przepisów służbowych, które generalnie policjantom zabraniają
    udzielania podobnych informacji. Do żądania odszkodowania wystarczy sumie
    dowieść, że naruszono przepisy służbowe.

  • 13. Data: 2006-07-23 19:20:30
    Od: akala <a...@o...eu>

    Dnia Sun, 23 Jul 2006 12:27:12 +0200, Roman napisał(a):

    > Roman
    po przeczytaniu twojego pytania tak się zastanawiam: w jakim celu piszesz
    na grupę ,tobie jest potrzebny adwokat i coś mi się wydaje ,że dobry.

    akala

  • 14. Data: 2006-07-23 20:12:56
    Od: Roman <n...@m...ru>

    Dnia Sun, 23 Jul 2006 21:18:56 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > realne niebezpieczeństwo, że można komuś krzywdę zrobić.

    Policjant zniszczył mi życie, dlatego nie chciałbym tego tak zostawić.

    > naruszenie przepisów służbowych, które generalnie policjantom zabraniają
    > udzielania podobnych informacji. Do żądania odszkodowania wystarczy w sumie
    > dowieść, że naruszono przepisy służbowe.

    Jakie to przepisy, jeśli można tak bardziej konkretnie?

    Roman

  • 15. Data: 2006-07-23 20:14:33
    Od: Roman <n...@m...ru>

    Dnia Sun, 23 Jul 2006 21:20:30 +0200, akala napisał(a):

    > po przeczytaniu twojego pytania tak się zastanawiam: w jakim celu piszesz
    > na grupę ,tobie jest potrzebny adwokat i coś mi się wydaje ,że dobry.

    Do adwokata warto chodzić, będąc choć trochę mądrym w sprawie.

    Roman

  • 16. Data: 2006-07-23 20:50:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jakie to przepisy, jeśli można tak bardziej konkretnie?

    Konieczność zachowania tajemnicy służbowej wynika choćby z ustawy o Policji.