-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
sfeed.gazeta.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Kasek <k...@f...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.prawo
Subject: PROGI ZWALNIAJACE !!!
Date: Fri, 09 Apr 2004 07:13:17 +0200
Organization: Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl
Lines: 100
Message-ID: <5...@4...com>
Reply-To: k...@f...onet.pl
NNTP-Posting-Host: zeus.polsl.gliwice.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1081487598 17591 157.158.1.3 (9 Apr 2004 05:13:18 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 9 Apr 2004 05:13:18 +0000 (UTC)
X-User: klassic
X-No-Archive: yes
X-Newsreader: Forte Agent 1.93 PL unofficial/32.576 Polski (Polish)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:206410
[ ukryj nagłówki ]No i mamy - na poziomie uniwersyteckim - badanie skutkow
debilnych progow, ktore w Polsce sa stosowane z gorliwoscia odwrotnie
proporcjonalnie do stosowania wszystkich innych niezbednych dla
kierowcow elementow, ze wspomne tylko brak reakcji na dziurawe drogi,
brak swiatel na skrzyzowaniach gdzies skret jednego samochodu w lewo
zajmuje 5-8 minut, likwidacja strzalek, ktore wlasnie Niemcy
wprowadzaja, itp.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Na kazdego 1 pieszego uratowanego przez
zwolnienie ruchu przez progi zwalniajace, 37 ludzi
umrze przez opozniony czas reakcji sluzb medycznych.
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Oczywiscie przy tak porazajacym argumencie pisanie
o zanieczyszczeniu powietrza(alerting him to the increase
in pollution caused by speed humps), halasie, drganiach i
uszkodzeniu samochodu (Humps damage cars - especially older cars)
pomine.
"The Decatur Daily News" WEDNESDAY, APRIL 7, 2004
"Council slows speed humps"
"University of Texas study suggests that for every pedestrian killed
by a speeder, 37 people may die as a result of the delayed response
times caused to police, fire and ambulance services"
"Speed trapped" 8/16/00
By Jeffrey C. Billman
"Using a detailed formula developed by Boulder, Colo., scientist Ray
Bowman, Bunte determined that in Austin, at least 37 people would die
because of slower emergency-response time for every one life saved by
slower traffic. Since Bunte took into account only deaths from sudden
cardiac arrest -- and not from delayed fire response or any other
condition -- that number could be higher."
Cytat z PDF'a z oryginalnym raportem, calosc 276 stron:
"A policy analysis was conducted specifically for the conflict that
had
arisen in Austin, Texas. Based on quantitative processes, this
analysis showed
that Austin would lose an additional 37 lives per year with patients
of sudden
cardiac arrest if the Fire and EMS Departments experienced a 30 second
delay
in response times due to traffic calming. The analyses also concluded
that at
best, only one pedestrian life could be saved each year from traffic
calming as
pedestrian fatalities rarely occurred within residential
neighborhoods. A
risk/benefit analyses also demonstrated that traffic-calming devices
have more
of a negative impact than a positive impact to the community."
A jak wyglada w Polsce sytuacja prawna w tej dziedzinie?
Zdaje sie, ze od czasu, gdy w 1999 z powodu reformy samorzadowej
i uchylenia aktow prawnych wyzszego rzedu gdy moc stracilo
rozporzadzenie nr 17/94 GDDP z 1994
wraz z zal. nr 1 "Tymczasowe wytyczne stosowania progow zwalniajacych"
i kwetia ta przeszla pod samorzady (obecnie jest w gestii wojtow,
burmistrzow i prezydentow miast) - sluzby drogowe im podlegle moga
zrobic wszystko. I niestety robia :-(
Ostatnio raport NIK
"KKT-41000/02 Nr ewid. 5/2003/P/02/117/KKT
INFORMACJA o wynikach kontroli wykonywania zadań przez organy
zarządzające ruchem drogowym w zakresie bezpieczeństwa na drogach
publicznych"
stwierdzil.....:
"Żaden akt prawny, do dnia opracowania niniejszej informacji, nie
określa warunków umieszczania na drodze urządzeń bezpieczeństwa ruchu
drogowego, nie zawiera też definicji tych urządzeń."
"Stan prawny w zakresie przepisów dotyczących zapewnienia
bezpieczeństwa w ruchu drogowym nie jest do końca uregulowany. Od
ponad 3 lat , minister właściwy do spraw transportu nie wydał
rozporządzenia określającego szczegółowe warunki techniczne dla znaków
i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, a
także warunki ich umieszczania na drogach. "(Od 2 lipca 1999 r., w
którym to dniu utraciło moc zarządzenie Ministra Transportu i
Gospodarki Morskiej
z dnia 3 marca 1994 r. w sprawie szczegółowych przepisów określających
znaki i sygnały drogowe oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu.)
a w wnioskach pokontrolnych:
" Wnioski pokontrolne skierowane do Ministra Infrastruktury
dotyczyły:
- niezwłocznego zrealizowanie upoważnienia do wydania
rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla
znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu
drogowego, a także warunków ich umieszczania na drogach,"
....stwierdzil.....
i na tym sprawa ucichla.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.04.04 06:20 pestifer
- 09.04.04 06:49 KrzysiekPP
- 09.04.04 06:55 Andrzej Kłos
- 09.04.04 07:29 KrzysiekPP
- 09.04.04 07:57 szerszen
- 09.04.04 08:05 [edymon]
- 09.04.04 08:40 Maras
- 09.04.04 09:29 Cudny
- 09.04.04 09:47 Przemo Popielas
- 09.04.04 09:58 szerszen
- 09.04.04 09:54 Maras
- 09.04.04 09:13 bosz
- 09.04.04 10:29 Przemo Popielas
- 09.04.04 10:48 pestifer
- 09.04.04 11:15 tch
Najnowsze wątki z tej grupy
- ulaskawienia
- Re: Kaczyński nie "minął się z prawdą" w kwestii dopuszczania pełnomocnika świadka [Prok. Wrzosek "wyjątkowa"]
- Re: Prawo Gruzji: 4.5 roku za nielegalny POWRÓT obywatela Saakaszwilego do kraju
- Re: Prawo Gruzji: 4.5 roku za nielegalny POWRÓT obywatela Saakaszwilego do kraju
- Nowa ustawa o ochronie praw autorskich - opis problemu i szkic ustawy
- Co powinno spotkać "adwokatów dwóch" uczestniczących w przesłuchaniu świadka do którego nie dopuszczono adwokata świadka?
- Co w KANADZIE wolno komercyjnie (na razie się nie czepili?)
- Prokurator Wrzosek "Bezstronna" nie przyczynia się do śmierci (dowodnie) - oświadcza bodnatura [Dwie Kacze Wieże]
- Art. 19.1 ustawy o ochronie praw autorskich
- KOMU w RP3 pasuje "Rumuńska łatwość gmerania w wyborach" i dlaczego nie PO-Trzaskanym?
- Policjanci z Piątku
- Re: Immunitet dyplomatyczny (Palestyny) nie pomógł 2 poborowym zwiać z Ukrainy do RP3
- Re: Immunitet dyplomatyczny (Palestyny) nie pomĂłgĹ 2 poborowym zwiaÄ z Ukrainy do RP3
- Prawo u polaczków
- Re: "Pięć piw" w Auschwitz izraelskiego nastolatka
Najnowsze wątki
- 2025-03-18 ulaskawienia
- 2025-03-18 Re: Kaczyński nie "minął się z prawdą" w kwestii dopuszczania pełnomocnika świadka [Prok. Wrzosek "wyjątkowa"]
- 2025-03-17 Re: Prawo Gruzji: 4.5 roku za nielegalny POWRÓT obywatela Saakaszwilego do kraju
- 2025-03-17 Re: Prawo Gruzji: 4.5 roku za nielegalny POWRÓT obywatela Saakaszwilego do kraju
- 2025-03-16 Nowa ustawa o ochronie praw autorskich - opis problemu i szkic ustawy
- 2025-03-16 Co powinno spotkać "adwokatów dwóch" uczestniczących w przesłuchaniu świadka do którego nie dopuszczono adwokata świadka?
- 2025-03-16 Co w KANADZIE wolno komercyjnie (na razie się nie czepili?)
- 2025-03-16 Prokurator Wrzosek "Bezstronna" nie przyczynia się do śmierci (dowodnie) - oświadcza bodnatura [Dwie Kacze Wieże]
- 2025-03-15 Art. 19.1 ustawy o ochronie praw autorskich
- 2025-03-15 KOMU w RP3 pasuje "Rumuńska łatwość gmerania w wyborach" i dlaczego nie PO-Trzaskanym?
- 2025-03-14 Policjanci z Piątku
- 2025-03-12 Re: Immunitet dyplomatyczny (Palestyny) nie pomógł 2 poborowym zwiać z Ukrainy do RP3
- 2025-03-12 Re: Immunitet dyplomatyczny (Palestyny) nie pomĂłgĹ 2 poborowym zwiaÄ z Ukrainy do RP3
- 2025-03-12 Prawo u polaczków
- 2025-03-11 Re: "Pięć piw" w Auschwitz izraelskiego nastolatka