  • 1. Data: 2004-09-10 17:42:21
    Temat: PRAWO MIESZKANIOWE - kto zna się?
    Od: "Maciej Nowak" <n...@p...fm>

    Witam!
    Administracja prywatnej kamienicy, która była wcześniej zarządzana przez
    Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalno-Mieszkaniowej nakłania do podpisania
    nowej umowy i wydała wypowiedzenie najmu lokalu z obwarowaniem, iż kiedy
    nowa umowa będzie nie podpisana do 15 grudnia b.r., to eksmituje aktualnego
    najemcę. Umowa mieszkaniowa była wydana przez PGKM i do tej pory nie była
    podpisywana inna z właścicielem, jedynie stawki były określane wg ustawy.
    W wypowiedzeniu powołuje się na 509 Ust. z dnia 5 lipca 1994r. z
    późniejszymi zmianami.
    Oddzielne pytanie, czy kiedy w mieszkaniu nie ma właściciela przedmiotów
    właściciela jest sposób na odstąpienie od kaucji?
    Czy są plany nowelizacji tej ustawy, dajmy na to po 15 grudnia b.r.?
    Pozdrawiam serdecznie, Maciej N.

    P.S.
    Mogę przepisać umowę, gdy ktoś zechce mi wnikliwie pomóc, na tym konkretnym
    przykładzie.