-
11. Data: 2014-04-04 10:42:27
Temat: Re: PKO BP "DUŻY PRZELEW".
Od: adam <a...@w...pl>
> A wystarczyłoby gdyby dzwoniący zaczął od słów:
> "Ja w sprawie autoryzacji przelewu" a następnie
> zapytał czy klient wyraża zgodę na przelew
> i aby to klient podał tą kwotę.
U mnie jak dzwonili to zawsze się przedstawiali.
Miałem podobny problem w mBanku - dzwoni kobieta, przedstawia się, ale
nr zastrzeżony, prosi o moje dane w celu identyfikacji. Odmówiłem,
rozłączyłem się i napisałem maila do mBanku. Od tej pory zawsze
dokładnie się przedstawia, i nr się wyświetla.
Ale to nie zmienia nic w temacie. Tak samo jak może wyświetlić się
fałszywy nr, tak samo może ktoś fałszywie się przedstawić. Nie ma szans
na pełne bezpieczeństwo w kontakcie taką drogą.
-
12. Data: 2014-04-04 10:42:40
Temat: Re: PKO BP "DUŻY PRZELEW".
Od: hikikomorisan <h...@a...pl>
On 04.04.2014 10:35, Myjk wrote:
>Aha, i mi na wstępie mówią z
> jakiego banku dzownią, jeszcze przed podaniem nazwiska.
Najwyrazniej zalezy to od wyszkolenia dzwoniacego :D
--
Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie
nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej
reklamy oraz polowa odmozdzajacych programow pseudo-rozrywkowych. Jesli
TV publiczna zacznie dostarczac wartosciowe tresci to nie ma problemu z
utrzymywaniem przydatnej spolecznie, edukacyjnie i rozrywkowo inicjatywy...
http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma
-sie-z-oplaty-audiowizualnej-bez-reklam/5w52l
-
13. Data: 2014-04-04 10:44:06
Temat: Re: PKO BP "DUŻY PRZELEW".
Od: hikikomorisan <h...@a...pl>
On 04.04.2014 10:42, adam wrote:
>> A wystarczyłoby gdyby dzwoniący zaczął od słów:
>> "Ja w sprawie autoryzacji przelewu" a następnie
>> zapytał czy klient wyraża zgodę na przelew
>> i aby to klient podał tą kwotę.
>
> U mnie jak dzwonili to zawsze się przedstawiali.
> Miałem podobny problem w mBanku - dzwoni kobieta, przedstawia się, ale
> nr zastrzeżony, prosi o moje dane w celu identyfikacji. Odmówiłem,
> rozłączyłem się i napisałem maila do mBanku. Od tej pory zawsze
> dokładnie się przedstawia, i nr się wyświetla.
>
> Ale to nie zmienia nic w temacie. Tak samo jak może wyświetlić się
> fałszywy nr, tak samo może ktoś fałszywie się przedstawić. Nie ma szans
> na pełne bezpieczeństwo w kontakcie taką drogą.
>
>
Chce Pana zweryfikowac....
A jak ja moge Pania zweryfikowac, ze jest Pani tym kim sie podaje...
Może Pan zadzwonic w tej sprawie na numer banku widniejacy na stronie...
OK, to tak zrobie.
--
Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie
nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej
reklamy oraz polowa odmozdzajacych programow pseudo-rozrywkowych. Jesli
TV publiczna zacznie dostarczac wartosciowe tresci to nie ma problemu z
utrzymywaniem przydatnej spolecznie, edukacyjnie i rozrywkowo inicjatywy...
http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma
-sie-z-oplaty-audiowizualnej-bez-reklam/5w52l
-
14. Data: 2014-04-04 10:45:35
Temat: Re: PKO BP "DUŻY PRZELEW".
Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
On 2014-04-04, n...@t...net.pl <n...@t...net.pl> wrote:
[...]
>> Ja nie mam nic przeciwko, ale niech się przedstawiają. Dla mnie
>> dureń dzwoniący z banku, znający moje dane to potencjalny
>> makitengowiec chcący mi wcisnąć kartę kredytową. Jakby
>> powiedział, że z banku PKO - zdecydowanie pomniejszyłby moją
>> niechęć do siebie, która już na początku jest olbrzymia, bo
>> dzwoni do mnie bank, czego nienawidzę.
>
> A wystarczyłoby gdyby dzwoniący zaczął od słów:
> "Ja w sprawie autoryzacji przelewu" a następnie
> zapytał czy klient wyraża zgodę na przelew
> i aby to klient podał tą kwotę.
To z kolei znajdzie się gros oburzonych, że ktoś bez sprawdzenia
z kim rozmawia mówi o tak "wrażliwych danych" jak autoryzacja
przelewu.
Wszystkim co mają na tym punkcie odjebane nie dogodzisz.
--
Wojciech Bańcer
p...@p...pl
-
15. Data: 2014-04-04 10:46:00
Temat: Re: PKO BP "DUŻY PRZELEW".
Od: adam <a...@w...pl>
> Do mnie PKO BP dzwoni przy zagranicznych od 5 tys., przy lokalnych od 20.
> Ale nigdy żadnej szczególne "autoryzacji", poza potwierdzeniem nazwiska
> przez "zgadza się"
Ja musiałem podać (podać, nie potwierdzić) jeszcze datę ur i nazwisko
panieńskie matki, no i jak pisałem kwoty graniczne były inne. Czyli dla
każdego klienta mają inne sposoby.
-
16. Data: 2014-04-04 10:47:19
Temat: Re: PKO BP "DUŻY PRZELEW".
Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
On 2014-04-03, news <color1@{wytnij.to}interia.pl> wrote:
[...]
> w innych bankach robie przelewy grubo ponad podane kwoty, nigdy nikt nie
> dzwoni, z reszta, nie mam obowiazku odbierac telefonow, bank ma zas
> obowiazek wykonac zlozona i potwierdzona (autoryzacja) dyspozycje.
Bank informuje (już na etapie przelewu) że taka dodatkowa weryfikacja
ma miejsce. Jest to całkiem sensowne podejście.
--
Wojciech Bańcer
p...@p...pl
-
17. Data: 2014-04-04 10:53:17
Temat: Re: PKO BP "DUŻY PRZELEW".
Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>
Na normalnym koncie nie widziałem nigdy ograniczeń (inny bank) do
weryfikacji. Ale przy karcie kredytowej i płatności zagranicznej mają
triggery ustawione na transakcje odbiegające od normy danego klienta i
miałem telefon z prośbą o potwierdzenie. Aczkolwiek nie upierali się, że
miałem przez telefon podawać wszystkie dane swoje i całej swojej rodziny :)
--
pozdrawiam
Krzysztof
-
18. Data: 2014-04-04 18:23:43
Temat: Re: PKO BP "DUŻY PRZELEW".
Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>
W dniu 2014-04-04 10:42, adam pisze:
> Nie ma szans na pełne bezpieczeństwo w kontakcie taką drogą.
Ale mi się nie rozchodzi o bezpieczeństwo, mi się rozchodzi o to
czy chcę z kimś takim rozmawiać.
Np BZ dzwoni do mnie tylko marketingowo, ale się przedstawiają
na dzień dobry - Jestem Ania Pierdziszewska z Banku BZWBK, od
razu ja odpowiadam, że proszę o telefon później. Najlepiej
24.12.2020 roku o 17:22.
Dzwoni pani mówi, że z mbanku - od razu odpowiadam, że proszę o
tel w w/w terminie.
Ale dzwoni do mnie ktoś, kto mówi, że z banku i powie mi w
jakiej sprawie i z jakiego banku jak się "zautoryzuję" - to mnie
to już wnerwia bo nie wiem czy marketing czy nie. Zabiera mi to
możliwość natychmiastowego spławienia marketingu.
--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90
REKLAMA: Serwis skuterów MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
-
19. Data: 2014-04-04 18:26:57
Temat: Re: PKO BP "DUŻY PRZELEW".
Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>
W dniu 2014-04-04 10:35, Myjk pisze:
> To akurat domena Rafała. Jak mu sygnalizacja źle działa, to też woli
> napisać na grupę dyskusyjną, niż do organu który się tym zajmuje.
O przepraszam - naskrobałem na fejsbóku do nich. Odpowiedzieli,
że taka jest procedura dla bezpieczeństwa banku. Na pytanie czy
nie można by ją zmodyfikować by szanowała też bezpieczeństwo
klienta nie dostałem pozytywnej odpowiedzi.
> Do mnie PKO BP dzwoni przy zagranicznych od 5 tys., przy lokalnych od 20.
> Ale nigdy żadnej szczególne "autoryzacji", poza potwierdzeniem nazwiska
> przez "zgadza się" i odczytania parametrów przelewu, nie wymagają.
A mówią, że dzwonią z PKO BP ? Bo ja jak zleciłem przelew, to
pierwszy raz dzwonili ok godziny od momentu zaakceptowania
przelewu hasłem. I już w tym momencie nie byłem przekonany, że
ten telefon od "ja dzwonię z banku, ale powiem jakiego dopiero
jak wyśpiewasz swoje dane" jest powiązany z tym zleconym
przelewem, bo o przelewie już zapomniałem.
> przelew", to o co tu w ogóle tłuc pianę? Aha, i mi na wstępie mówią z
> jakiego banku dzownią, jeszcze przed podaniem nazwiska.
O to, że nie wiem skąd dzwonią a co za tym idzie w jakiej sprawie.
--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90
REKLAMA: Serwis skuterów MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
-
20. Data: 2014-04-05 01:16:40
Temat: Re: PKO BP "DUŻY PRZELEW".
Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>
> I tak w koło macieju. Z jednym durniem wdałem się w duskusję o
> możliwościach CALLER FUCKER ID (można dzwonić i wyświetlać dowolny nr tel)
> ...
Ostatnio dzwonił ktoś z Play (ma tam jeszcze numer).
Rozmowa wyglądała +/- tak:
- Dzień dobry, jestem Ania Anonim z Play. Informuję Pana, że rozmowa jest
nagrywana.
- OK. Proszę chwileczkę zaczekać, także chcę włączyć rejestrację rozmowy.
- Czy rozmawiam z właścicielem WOJO WOJO?
- Tak.
- Proszę o podanie kodu autoryzacji do usługi.
- W jakim celu potrzebuje Pani tego kodu?
- Muszę zweryfikować, czy Pan to Pan.
- Nie podam Pani tego kodu. Skoro dzwoni Pani do mnie, to chyba rozmawia
Pani z właścicielem numeru.
- Ale może odebrać ktoś inny...
- Nikt inny nie odbiera tego telefonu.
- W takim razie nie będę mogła zaproponować Panu super oferty.
- To proszę do mnie nie dzwonić z ofertami.
Ciekawe na jak długo będę miał spokój.
A specjalnie zmieniłem operatora po wielu latach, bo zaczęły mnie drażnić
oferty.
Pozdrawiam.
WOJO