  • 1. Data: 2007-11-22 11:51:19
    Temat: PCC przy dziale spadku
    Od: MP <b...@i...pl>

    Witam,

    Przeprowadziłem dział spadku u notariusza. Mam jednak jeszcze kilka pytań.

    1. Czy notariusz wysyła do Urzędu Skabowego informacje sam czy ja muszę
    coś z tym robić? Chodzi o podatek od czynności cywlinoprawnych?
    2. Czy dotyczy mnie w ogole podatek od czynności cywlinoprawnych jeżeli
    w dziale spadku dostałem 1/3 wartości całego spadku, a posiadałem
    wcześniej 2/3?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-11-23 16:46:52
    Temat: Re: PCC przy dziale spadku
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Sam dział spadku nie pociąga IMHO skutków podatkowych - płaciłeś już
    przecież podatek przy nabyciu spadku. Chyba, że dział spadku był połączony z
    umową kupna bądź darowizny pomiędzy spadkobiorcami (tzw. "spłacanie się").
    Ale wówczas jest to podatek od tych "nowych" czynności.