    From: "pi@ia" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Oszustwo Allegro - 2 osoby, mała wartość
    Date: Mon, 13 Aug 2007 14:45:09 +0200

    Witam, pytanie dotyczy tego jak doprowadzić do wszczęcia postępowania.
    Kupiłem używane mp3 (150zł) i słuchawki okazały się całkowicie zepsute.
    To wartościowe słuchawki, znanego producenta, podobne w sklepie warte są
    70 zł. Chcę otrzymać odszkodowanie od Allegro, więc muszę zgłosić to
    jako oszustwo na 150zł.

    Konto jest zarejestrowane na ojca rzekomo 18 letniej sprzedawczyni.
    Dziewczyna mailuje że "zepsuło się w przesyłce". Zadzwoniłem na podany
    numer, odebrała matka. Okazało się że słuchawki jak najbardziej były
    zepsute. Matka podaje telefon córce: ta bezczelnie twierdzi że przecież
    pisała mi że były zepsute. Dostaję obietnicę zwrotu 30 zł. Ponieważ w
    ciągu 2 tygodni nie dostałem tych pieniędzy, postanowiłem pójść na
    Policję. Noszę się z zamiarem zgłoszenia oszustwa przez 2 osoby: ojca na
    którego jest konto i córki z którą korespondowałem.

    I tu pytanie: jakie mam dowody? Nie nagrałem niestety rozmowy z
    przyznaniem się do wady towaru, więc mam tylko zepsute słuchawki, nic
    nie wnoszącą korespondencję (bez przyznania) i zapis aukcji. Jeśli
    Policja nie skieruje sprawy do ścigania nie dostanę odszkodowania. Czy
    takie sprawy są przyjmowane?