  • Data: 2019-03-27 21:42:44
    Temat: Oszustwo
    Od: Bolko <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Przykład abstrakcyjny:

    Komis samochodowy.
    Szukasz samochodu.
    Właściciel komisu pokazuje Ci samochód wraz oceną samochodu wykonaną przez
    rzeczonawcę.
    Wychodzi z opini rzeczoznawcy że z samochodem jest wszystko OK i auto wg ceny
    rynkowej jest warte 1000zł.
    Właściciel komisu sprzedaje ci za 800 zł.
    W noc spada deszcz i rano z samochodu odpada podłoga.
    Bierzesz swojego rzeczoznawcę i on twierdzi że auto warte jest 20 zł

    Oszustwo wg kk jest wtedy gdy dochodzi do:
    Niekorzystne rozporządzanie mieniem - jest bo wydałem kasę, faktura
    Wprowadzenia w błąd- jest bo mam dokument że auto jest OK od rzeczoznawcy.
    Korzyści majątkowej- handlarz bo sprzedał mi złoma za 20 zł w cenie 800zł.

    Kogo mam podać do sądu?
    Rzeczoznawce, od razu się rzuca w oczy odpowiedź.
    No a ja sie pytam o handlarza.A co z nim?
    On odpowiada
    "masz tu pan opinie niezależnego eksperta z której wynika że auto w chwili sprzedaży
    było OK.
    Trzeba było wsiąść swojego eksperta a nie truć teraz po fakcie.
    A tak naprawdę to jesteś pan oszust bo żeś pan sam rozwalił to auto i teraz mnie
    bezpodstawnie oskarżasz."
    No ale z mojego punktu widzenia handlarz też powinien wiedzieć co sprzedaje
    jeśli z tego żyje.

    Jak to jest?