  • 11. Data: 2015-12-05 22:41:38
    Temat: Re: Ostatni w tym kraju niech zgasi swiatlo.
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-12-05 o 21:35, ????? pisze:

    > I jeszcze mnie przekonaj, że jakaś urzedniczka w US przez dwa lata nie
    > notując wpłat z tytułu VAT nie dała d... i teraz sobie znalazła winnego, bo
    > przecież urzędnicza d... to jest co najwyżej dla naczelnika, ale nie dla
    > sądu.

    Ale Ty głupi jesteś.

  • 12. Data: 2015-12-07 23:21:42
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl>

    On Sat, 5 Dec 2015, ąćęłńóśźż wrote:

    > Wyjaśnij po polsku, jak przyjęcie 170 zł (zapewne zwrot jakichś kosztów)
    > dowodzi uzasadnionego przewidzenia, że Twój przyjaciel/kolega/znajomy
    > podejmie działania niezgodne z prawem.

    Logic error.
    Najważniejsze działanie niezgodne z prawem podjął ów "przedsiębiorca",
    jak Ci napisali - firmanctwo.
    Ów kombinator był dopiero drugi w kolejce (to że wymyślił
    i skłonił "przedsiębiorcę" do firmanctwa stanowi co najwyżej
    cechę uboczną, podżeganie, ale podżegacz jest tylko "dodatkiem"
    do właściwego przestępcy).

    > Lub inaczej czy ów "przedsiębiorca" dysponował wiedzą i doświadczeniem
    > życiowym, iż jego pełnomocnik dokona przekrętu na 1,4 miliona w VAT

    A co za różnica, czy dokonał przekrętu na VAT czy ukradł mu tyleż
    warte auta, podsuwając do podpisu kwit o przekazaniu własności?
    Bo właśnie takie kwit podpisywał "przedsiębiorca" przy każdej
    czynności, w której stwierdzał że "to on podejmował działanie".

    Na to żeby byle deklarację złożyć też potrzebne jest pełnomocnictwo,
    być może "przedsiębiorca" udzielił mu prokury - właśnie z takim
    skutkiem: "własnym słowem, osobą i majątkiem odpowiadam za to,
    co w moim imieniu robi ten człowiek".

    > No dobra, daję pilotowi wycieczki paszport i dowiaduję się, że ktoś z moim
    > paszportem wysadził Pentagon.

    Marnie.
    Musiałbyś mu jeszcze dać do ręki kwit, że W TWOIM IMIENIU
    może LEGALNIE (bo masz taką legalną możliwość) dostać
    jakiś materiał który starczy na pokonanie ścian Pentagonu.
    "Przedsiębiorca" właśnie "miał legalną możliwość" odliczenia
    VATu, uprawnienie dał "koledzie", a ów użył go do zburzenia,
    może nie murów Pentagonu, ale kasy skarbówki :>

    pzdr, Gotfryd