  • 1. Data: 2004-11-18 07:08:42
    Temat: Osoba współpracująca a dodatek stażowy
    Od: "maro" <m...@g...pl>

    Czesc
    mam pytanie: przyjelismy do pracy pania, której ustalam teraz staż pracy i
    oprócz świadectw pracy, mam zaświadczenie z ZUS ze ww była zatrudniona u
    swojego meza jako osoba wsplpracujaca. Powinno sie to zaliczyc do lat pracy
    czy nie? dzialalnosci gospodarczej sie nie zalicza ale osoba wspolpracujaca ?

    (Zgodnie bowiem z art. 8 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 października 1998 r. o
    systemie ubezpieczeń społecznych (Dz. U. nr 137, poz. 887 ze zm.)
    pracownikiem jest osoba pozostająca w stosunku pracy, z tym jednak
    zastrzeżeniem, że jeżeli spełnia kryteria określone dla osób
    współpracujących, to dla celów ubezpieczeń społecznych jest traktowana jako
    osoba współpracująca.)

    Prosze o pomoc
    dzieki z gory
    maro