  • 21. Data: 2022-11-10 22:13:16
    Temat: Re: Osoba pełnoletnia poniżej 18 lat
    Od: M J <m...@f...edu.pl>

    > Chyba seniorzy dostają bezterminowe.

    Już (znowu) nie. I weź tu ciągnij leżącego 90-latka z demencją do urzędu...

    MJ

  • 22. Data: 2022-11-12 07:50:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    środa, 9 listopada 2022 o 18:28:05 UTC+1 Krzysztof kw1618 napisał(a):

    > W ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi:
    >
    > Art. 15. 1. Zabrania się sprzedaży i podawania napojów alkoholowych:
    > 1) osobom, których zachowanie wskazuje, że znajdują się w stanie
    > nietrzeźwości;
    > 2) osobom do lat 18;
    > 3) na kredyt lub pod zastaw.

    A karta kredytowa jak sprzedawca płatność przyjmie?

  • 23. Data: 2022-11-12 10:33:37
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 12 listopada 2022 o 07:50:56 UTC+1 Kris napisał(a):

    > A karta kredytowa jak sprzedawca płatność przyjmie?

    Przy karcie kredytowej to nie sprzedawca udzuela kredytu.

    Tak jak w Japonii - hazard zabroniony, w tym pachinko.
    Ale salonów wbród - tyle że tam można kupić kuleczki i grać - czyli kulki przegrać,
    ew. wygrać.
    Wyjść możesz jednak tylko z kulkami, a nie kasą.
    Więc nie hazard.
    Ale za rogiem jest okienko "skup kulek pachinko" ;>

  • 24. Data: 2022-11-12 15:10:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.11.2022 o 07:50, Kris pisze:
    > A karta kredytowa jak sprzedawca płatność przyjmie?
    Tu chodzi o kredyt kupiecki (sprzedaż "na zeszyt"), a nie sposób
    rozliczania się pomiędzy bankiem, a klientem. Jak sprzedawca miały
    stwierdzić, czy nie płacisz mu pieniędzmi pochodzącymi z kredytu?
    --
    Robert Tomasik

  • 25. Data: 2022-11-12 15:12:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > Wyjść możesz jednak tylko z kulkami, a nie kasą.
    > Więc nie hazard.
    > Ale za rogiem jest okienko "skup kulek pachinko" ;>

    W Polsce Służby Celno-Skarbowe ścigają za wygrywanie punktów.
    --
    Robert Tomasik

  • 26. Data: 2022-11-13 14:06:00
    Od: Niktnaprawde Nobodyreally <n...@g...com>

    wtorek, 8 listopada 2022 o 21:56:15 UTC+1 M J napisał(a):
    > "Za moich czasów" było łatwiej, bo dowody osobiste dawali tylko pełnoletnim.

    Nie wiem co to są twoje czasy. W 1979 dawali normalny "dorosły" dowód już od
    siedemnastu lat zamiast tego dla małolatów. Ja sam taki dostałem, bo potrzebowałem
    dowodu żeby wyrobić paszport.

  • 27. Data: 2022-11-13 14:20:08
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-11-09 o 17:42, _Master_ pisze:
    > Ja pierdolę ;-)

    To też nie oznacza pełnoletności :-)

  • 28. Data: 2022-11-13 19:18:14
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2022-11-13 o 14:20, cef pisze:

    > To też nie oznacza pełnoletności :-)

    A wymyślenie aż dwóch pojęć na pełnoletniość to świadczy o jakim
    poziomie inteligencji?

  • 29. Data: 2022-11-13 19:25:15
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-11-13 o 19:18, _Master_ pisze:

    > A wymyślenie aż dwóch pojęć na pełnoletniość to świadczy o jakim
    > poziomie inteligencji?

    Nie wiem o jakich pojęciach myślisz - jest jedno.
    Natomiast domyślam się, że nie wiedziałeś, że przed 18 rokiem życia
    można stać się pełnoletnim po zawarciu małżeństwa.

  • 30. Data: 2022-11-14 07:50:51
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2022-11-13 o 19:25, cef pisze:
    > można stać się pełnoletnim

    i dobrze się domyślasz.
    Tyle lat żyłem w nieświadomości że jakiś debil wymyślił takie coś.

    To świadczy o mnie czy o tym DEBILU? ;-)