  • 21. Data: 2006-05-30 20:52:40
    Temat: Re: Oporny operator TK
    Od: "mw158979" <n...@p...gazeta.pl.dowidzenia>

    # Art. 135. (136) Kto, zajmując się sprzedażą towarów w przedsiębiorstwie
    # handlu detalicznego lub w przedsiębiorstwie gastronomicznym, ukrywa
    # przed nabywcą towar przeznaczony do sprzedaży lub umyślnie bez
    # uzasadnionej przyczyny odmawia sprzedaży takiego towaru, podlega
    # karze grzywny

    # Art. 138. Kto, zajmując się zawodowo świadczeniem usług, żąda i pobiera
    # za świadczenie zapłatę wyższą od obowiązującej albo umyślnie bez
    # uzasadnionej przyczyny odmawia świadczenia, do którego jest obowiązany,
    # podlega karze grzywny.

    Jak te artykuly maja sie do sytuacji gdzie regulamin pracy
    nakazuje pracownikom dzialac sprzecznie z powyzszym?
    Pracownik jest winien?

    Skoro to kodeks wykroczen to pewnie artykuly nie moga
    byc pomocne przy roszczeniach wobec firmy, dobrze mysle?

    hej

  • 22. Data: 2006-05-30 21:10:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    mw158979 [###n...@p...gazeta.pl.dowidzenia.###] napisał:

    > Jak te artykuly maja sie do sytuacji gdzie regulamin pracy
    > nakazuje pracownikom dzialac sprzecznie z powyzszym?
    > Pracownik jest winien?

    Różnie z tym bywa. Jeśli właściciel firmy wydaje takie polecenie, to z
    reguły przeciwko niemu jest kierowany wniosek o ukaranie. Jeśli to
    osoba prawna, to przeciwko Prezesowi Zarządu lub innej tego typu
    osobie. Ale co do zasady nie stoi nic na przeszkodzie, by wniosek
    kierować przeciwko właścicielowi jako podżegaczowi, zaś pracownikowi
    jako sprawcy. Wiele zależy od okoliczności.

    Tak, czy inaczej pracownik nie może się zasłaniać regulaminem przed
    odpowiedzialnością za przestępstwo lub wykroczenie. W niektórych
    wypadkach (służby mundurowe) polecenie służbowe może być
    usprawiedliwieniem dla wykroczenia.

    > Skoro to kodeks wykroczeń to pewnie artykuły nie mogą
    > być pomocne przy roszczeniach wobec firmy, dobrze myślę?

    No raczej nie.

  • 23. Data: 2006-05-30 22:18:15
    Od: "mw158979" <n...@p...gazeta.pl.dowidzenia>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> schrieb

    > No raczej nie.

    A sa jakies zapisy pozwalajace mi wnosic roszczenia
    wobec firm, ktore nie stosuja sie do tych art?

    hej

  • 24. Data: 2006-05-31 03:05:07
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 30 maj o godzinie 22:26, na pl.soc.prawo, Robert Tomasik napisał(a):

    > A czy ja pisałem, że muszą zawrzeć na zasadach promocyjnych? Nie mogą
    > odmówić im świadczenia usług.

    Chyba troszkę zbyt uogólniłeś Robert.
    W sprawie "odmowy świadczenia usługi" - to tylko w przypadku usług
    powszechnych ma zastosowanie, np. dostawa energii elektrycznej, wody,
    telefonii stacjonarnej etc.
    Wyobrażasz sobie że pan nowek przychodzi do Twojej firmy (prywatnej) i
    oznajmia Ci - zrobisz mi pan przed domem chodnik. Twoja forma zajmuje sie
    ,.in brukowaniem.
    I co Ty na to?
    Musisz wykonać tą usługę? :)

    Odpowiedź jest jasna i oczywista - nie musisz. Nie musisz też się tłumaczyć
    dlaczego tego nie zrobisz.
    Sytuacja się zmieni jeżeli Twoja firma świadczyć będzie usługi powszechne -
    wtedy masz ustawowy czas na realizacje takiej usługi dla tego pana nowka.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 25. Data: 2006-05-31 03:19:01
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

> [...]

    telefonii stacjonarnej etc.
    Wyobrażasz sobie że pan nowek przychodzi do Twojej firmy (prywatnej) i
    oznajmia Ci - zrobisz mi pan przed domem chodnik. Twoja firma zajmuje sie
    m.in brukowaniem.

    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 26. Data: 2006-05-31 05:47:27
    Od: AdamS <adam@ciach_ciach.webpark.pl>

    Maciej Bebenek wrote:

    > Przypomnę, że przy podpisywaniu umowy trzeba wykazać się m.in. prawem
    > do lokalu.

    Zawierałem umowy 3 razy z 2 operatorami TK w różnych miastach i nikt
    nigdy nie kazał mi sie wykazać prawem do lokalu. Bez przesady to tylko
    kablówka.

    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 27. Data: 2006-05-31 05:47:28
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > A czy ja pisałem, że muszą zawrzeć na zasadach promocyjnych? Nie mogą
    > odmówić im świadczenia usług.

    A ja się upieram, że 'świadczenia do którego są obowiązani'. :)
    Wskazać obowiązek będzie trudno.

    KG

  • 28. Data: 2006-05-31 06:01:25
    Od: AdamS <adam@ciach_ciach.webpark.pl>

    ELCO wrote:

    > ... ciach.

    > Rozumiem ze mowisz o slynnej multimedia polska :)

    Jeśli faktycznie jest to ta sieć to:

    pkt. regulaminu promocji

    6. W Promocji nie mogą uczestniczyć osoby, które w okresie 3 miesięcy
    poprzedzających zawarcie Umowy Abonenckiej w ramach Promocji, miały
    zawartą z Operatorem umowę o świadczenie Usługi Multimedia Internet.

    dla mnie proste jeśli Jan Kowalski miał zawartą umowę to nic nie stoi
    na przeszkodzie żeby Janina Kowalska (dajmy na to żona, córka, matka
    czy kochanka) poszła i podpisała nową umowę.

    --
    Pozdrawiam AdamS

  • 29. Data: 2006-05-31 16:42:28
    Od: "Roman Moskal" <n...@s...pl>

    > Kurcze... wchodzisz do sklepu, chcesz kupic np czekolade. Czekolada
    > kosztuje 2zl. Ale jesli pokazesz rachunek za paste do zebow, to ta
    > czekolade mozesz kupic za 1.5zl. Podaj mi w ktorym momencie sprzedawca
    > odmawia Ci sprzedazy towaru? IHMO sprzedawca odmawia Ci sprzedazy towaru
    > po promocyjnej cenie, jesli nie spelnisz jego warunkow promocji
    > (podobnie teraz jest w jakis sklepach promocja - jesli placisz karta
    > visa, upust 15%)

    Niom, to porownanie dopiero do mnie dociera :-).
    Dziekuje wszyskim za odpowiedzi, pozdrawiam
    RM