  • 1. Data: 2004-10-28 20:25:47
    Temat: Opieka nad alkoholikiem
    Od: "Kukak@bana" <n...@t...pl>

    Witam.
    Ojciec mojej dziewczyny jest alkoholikiem. Dzisiaj dowiedziała sie że ojciec
    zakłada sprawę o przyznanie mu opieki ze strony dzieci. Facet jest zdrowym
    fizycznie człowiekiem, pije nadal cały czas.
    Dziewczyna ma 19 lat i jeszcze się oczywiście uczy, mieszka razem z matką(od
    czasu rozwodu minęło ponad 10 lat), jej brat pracuje za granica, wiecej
    rodzenstwa nie ma.
    Pytanie wiec, jakie ojciec ma szanse na opieke ze strony dzieci i jak to
    ominąć? Czy ewentualne pozbawienie go rodzicielstwa wystarczy, a moze jest
    juz za późno?
    Jest to dla mnie niepojete, żeby dzieci miały przyznaną opiekę nad
    alkoholikiem, który nie leczy się pijąc nadal a zaświadczenie z AA jest
    tylko po to aby załatwic to lub tamto.

    Za wszelkie odpowiedzi z góry bardzo dziękuję.

  • 2. Data: 2004-10-29 11:36:19
    Temat: Re: Opieka nad alkoholikiem
    Od: "remeeq" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Kukak@bana" <n...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tylko po to aby załatwic to lub tamto.
    >
    > Za wszelkie odpowiedzi z góry bardzo dziękuję.

    A od kiedy mamy prawo w Polsce, które nakazuje opiekę nad alkoholikiem
    osobie fizycznej? Niech sobie zakłada sprawy, poniesie tylko koszty. Taką
    opiekę mozna ustanowić ale na wniosek w tym przypadku dzieci, a nie Ojca.