    From: "Jacek" <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Opel Astra III i odpowiedzialność za wypadek
    Date: Tue, 17 Feb 2009 10:28:39 +0100

    Dzień dobry !
    Sprawa już była poruszana na grupie samochody, ale bardziej od strony
    technicznej. Samochód Opel Astra III jest tak skonstruowany, że całkowicie można
    go zamknąc tylko posługując się pilotem. Gdy pilot przestanie działać to
    kluczykiem można zamknąc tylko 4 drzwi bocznych. Tylna klapa w modelu kombi i
    klapka wlewu paliwa pozostają niezablokowane. Zakładam taką sytuację: postawiłem
    samochód na trochę pochyłej ulicy, zaciągnąłem hamulec ręczny, wysiadła mi
    bateria od pilota i po zamknięciu 4 drzwi idę do sklepu kupić nową bateryjkę. W
    tym czasie bardzo łatwo odchyla tylną klapę mały brzdąc i przeciska się do
    przodu. Zwalnia hamulec. Kto odpowiada za skutki wypadku?
    Jacek