  • 11. Data: 2004-08-13 08:46:12
    Temat: Re: Odwolanie od FOTOradaru
    Od: "Bogen" <Bogen07@tnij_to_poczta.fm>

    Użytkownik "Dredd" <...@...pl> napisał w wiadomości news:cfg0db$m5b$1@fargo.cgs.pl...

    > Jeśłi jesteś przesłuchiwany w charakterze podejrzanego

    Podjerzany w sprawach o wykroczenia???
    Cos Ci sie pomylilo.

    bogen

  • 12. Data: 2004-08-13 13:43:41
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Wypadałoby dotrzeć np. do uzasadnienia tej zmiany albo dobrego
    > komentarza do k.p.k.

    Sędzia Izby Karnej SN prof. TOmasz Grzegorczyk twierdzi w swym
    ostatnim komentarzu do k.p.k. że w procesie o przestępstwo nie
    istnieje prawo uchylenia się od odpowiedzi jeśli taka odpowiedź
    narażałaby na odpowiedzialność za wykroczenie (uchylić się można
    tylko wówczas gdy odpowiedź grozi odpowiedzialnośćią za
    przestępstwo). Obecną treść przepisu o prawie do uchylenia się od
    odpowiedzi na pytanie w roli świadka kwituje stwierdzeniem że jest to
    poerót do stanu jaki obowiązywał na gruncie k.p.k. z 1969 r.

    Aktualnego komentarza do k.p.w. niestety nie mam

    -> http://usenet.pomocprawna.info