    From: Jan45 <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odstraszacz - sąsiadów
    Date: Mon, 29 Jul 2013 15:02:22 +0200

    Są na rynku akustyczne odstraszacze różnych żywych stworzeń,
    w tym gryzoni. Takich np. jak szczury. Wiedziałem o tym, ale
    dopiero wtedy, kiedy sąsiad sobie coś takiego kupił (on akurat
    do odstraszania szczurów), dowiedziałem się, że ustrojstwo takie
    może także odstraszać sąsiadów.

    Zasada jest znana, przyrządy takie wydają serie dźwięków,
    które zwierzęta słyszą, a które są powyżej naszego ludzkiego
    progu słyszalnych częstotliwości. Przypuszczałem, że chyba
    jestem wyjątkiem, bo słyszę wyraźnie te piski powtarzające
    się rytmicznie co jakieś pół sekundy. To działa na nerwy,
    mimo że natężenie dźwięku jest nieduże. Szybko się jednak
    okazało, że wszyscy słyszą te piski, czyli że przyrząd jest
    źle skonstruowany.

    I powstał problem, jak przymusić sąsiada, żeby się wymienił
    ten odstraszacz na właściwy, dla nas niesłyszalny. Bo on,
    wydawszy pieniądze nie ma ochoty niczego zmieniać. Wydał
    środki, więc słucha, choć zapewne jest mu to nie w smak.

    Ale mnie to nie odpowiada. I stąd moje pytanie:
    Jakie prawo można by tu wykorzystać, żeby odstraszającego
    sąsiada przywołać do porządku?

    Z nadzieją czekam na znawców,

    Jan