  • 11. Data: 2006-02-09 11:16:32
    Temat: Re: Odśnieżanie??
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    bekon napisał(a):

    > Nie ma znaczenia co. Ma znaczenie ze wlasciciel wypuscil na rynek garaz
    > grozacy szkoda.

    Garaz ma spelniac pewne normy (budowlane), a jak sie dowiedzielismy przy
    okazji katastrofy w Katowicach, normy obciazenia dla takich dachow sa
    niskie i dach trzeba odsniezac w zasadzie bez przerwy podczas silnych
    opadow sniegu jezeli zostal zbudowany "ledwo z norma".

  • 12. Data: 2006-02-09 11:18:56
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Wynajmuję dom. Chodnik przed posesją wymaga odśnieżania. Wydaje mi się,
    > że za utrzymanie domu i posesji odpowiada właściciel...

    No ale tak wlasnie chyba jest.
    Wlasciciel dostanie mandat za nieodsniezenie chodnikow wokolo.

    Natomiast jak ma w umowie najmu napisane, ze te obowiazki przejmuje
    wynajmujacy, to wtedy moze isc z tym mandatem do niego i od niego
    dochodzic pieniedzy za mandat.

    Pytanie tylko, czy jezeli w umowie najmu nie ma slowa o tych
    obowiazkach, to czy domyslnie pozostaja na wlascicielu, czy przechodza
    na wynajmujacego.

  • 13. Data: 2006-02-09 11:28:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    bekon wrote:

    > Zaden przewidywalny opad nie moze spowodowac widoczengo ugiecia dachu.

    Dokładnie - przewidywalny.

    > Pojedz w beskidy i zapytaj dlaczego dachy sa przez dwa pietra a nie
    > przez jedno.

    Polska to nie tylko Beskidy...

    > Ugiecie bedzie, ale niewidoczne golym okiem. Do zmierzenia powinny byc
    > potrzebne profesjonalne instrumenty. Jezeli widac, to jest to oczywiste
    > niedbalstwo po stronie wynajmujacego, wzglednie architekta itp.

    Klient zamówił budynek. Fachowcy zaprojektowali i zbudowali budynek
    łącznie z normami - które powinny uwzględniać także warunki lokalne (np.
    w USA w rejonach zagrożonych trzęsieniami ziemi normy budowlane są nieco
    inne, niż tam, gdzie największy wstrząs to zabawa w lokalnej remizie).

    Jeśli już ktoś jest formalnie winien, to ustawodawca, który źle
    przewidział możliwy opad.

    Jakby np. w naszej okolicy nagle pojawiły się trzęsienia ziemi czy
    tornada, to kogo byś obwiniał, jakby spowodowały zawalenie się jakiegoś
    budynku zbudowanego zgodnie z normami sprzed zmiany lokalnych warunków
    meteoroligczno-geologicznych?

    [ciach]

    > Dalej ma prawo oczekiwac ze wlasciciel i architekt mogli przewidziec 2
    > metry sniegu (raz na pol wieku) . Chyba ze chodzi o garaz Kenii, a nie w
    > Polsce.

    Od przewidywań to są niestety tzw. normy.

    [ciach]

    > Dopiero *po* zachowaniu starannosci z ich strony, mozna zabrac sie za
    > klienta.

    Budowali zgodnie z normami, mają wszystkie papiery w porządku -
    zachowali staranność.

  • 14. Data: 2006-02-09 11:30:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tomasz Pyra wrote:

    > Pytanie tylko, czy jezeli w umowie najmu nie ma slowa o tych
    > obowiazkach, to czy domyslnie pozostaja na wlascicielu, czy przechodza
    > na wynajmujacego.

    Obowiązki należą do aktualnego _posiadacza_. Czyli np. najemcy.

    W zakresie objętym tym posiadaniem. Jak wynajmuje tylko pokój - trudno
    wymagać od niego odśnieżania całej posesji i okolic. Jak wynajmuje
    całość - posiada całość i za całość odpowiada.