-
1. Data: 2002-07-05 12:14:38
Temat: Odrzucona reklamacja uszkodzonych elektrycznych nożyc do żywopłotu
Od: "Arjano" <a...@w...pl>
Witam !
No i się narobiło...
Kupiłem miesiąc temu elektryczne nożyce do żywopłotu Stiga SH 56. Porządna
firma, sprzęt 4 razy droższy od tego w Tesco :-) , wyglądał porządnie, w
miarę lekki i ergonomiczny. Zapłaciłem ponad 400 zł. Pierwsze ścinanie
żywopłotu bez problemów, z przyjemnością. Nożyce wyczyściłem,
zakonserwowałem i czekały na następne strzyżenie. Odbyło się wczoraj. Po
ścięciu ok. 2 metrów żywopłotu (liguster) coś brzękło, zazgrzytało...
Wyłączyłem zaraz nożyce i zacząłem przyglądać się nożom. Okazało się, że 2
zęby są zakrzywione, tarły o siebie i się trochę ścięły (zęby w środku
długoścui noża) , nóż cały lekko się wygiął.
Sprzedawca po konsultacji z serwisem, stwierdził mechaniczne uszkodzenie z
winy użytkownika. Nie przyjmą reklamacji. Do wymiany zakwalifikowali ostrze
kompletne. Twierdzą, że użytkownik musiał ciąć jakieś druty itp. Sam sobie
zawinił...
Taak, tylko, że ja ciąłem sam żywopłot (w katalogu pisze, że nożyce tną
zdrewniałe gałązki do grubości 18mm), nie zahaczyłem o siatkę, gdyż wtedy
zniszczyłby się może ząb ostatni, a nie zęby w środku ostrza. Sprzedawczyni
(dosyć miła) zaproponowała, abym napisał oświadczenie, że na pewno nie
ciąłem drutu i że uszkodzenie powstało podczas cięcia żywopłotu. Wtedy ona
wyśle sprzęt do producenta i on dopiero podejmie decyzję. W sumie tak było,
ale czy ja muszę pisać takie oświadczenia ? Serwis nie jest w stanie
stwierdzić, czy urządzenie zniszczyło się na gałęziach czy na czymś
metalowym ? Wg mnie urządzenie nie spełnia swej funkcji, skoro "padło" przy
drugim koszeniu. Wcześniej miałem zwykłe nożyce Alko za 129 zł i nawet jak
przyszczypały drut z siatki czy coś twardszego to się zatrzymywały i już.
Dziwne, aby takie firmowe urządzenie nie miało takiego zabezpieczenia...
Co radzicie zrobić ? Skoro nie chcą przyjąć reklamacji, może wybrać rękojmię
? Jak to jest w przypadku narzędzi ogrodniczych ? Możliwa jest wymiana czy
zwrot kosztów ? Wtedy podobno skarży się imiennie sprzedawcę a nie
producenta czy dystrybutora. Skoro urządzenie jest mało odporne, a w
katalogu reklamowane jest jako "bardzo mocny sekator do żywopłotu").
Czekam na wszelkie dobre rady...
Pozdrawiam
Arjano
-
2. Data: 2002-07-06 08:05:56
Temat: Re: Odrzucona reklamacja uszkodzonych elektrycznych nożyc do żywopłotu
Od: <p...@p...onet.pl>
Mam kilka pytań:
1/ Czy zaniosles sprzet do skelpu i zlozyles wniosek reklamacyjny na pismie i
otrzymales pisemna odpowiedz odmowna ?
2/ Czy tylko zaniosles sprzety i oni powiedzieli ze nie uznaja ?
3/ Czy jest karta gwarancyjna do sprzetu, w ktorej sa dane sklapu,sposob
uzytkowania, warunki gwarancji etc?
4/ Z rekojmi mozesz skorzystac jesli co do tej wady nie dostales pisemnie
odmownej odpowiedzi dotyczacej nieuznania reklamacji. Jesli tak nie bylo czym
predzej wal do sklepu zloz wniosek relamacyjny ale nie z tytulu gwarancji tylko
REKOJMI. Opisz dokladnie we wniosku stan faktyczny - tylko nie pisze ze
wczesniej miales spzret za 129 pln i ciales nim druty i nic mu nie bylo -
nadmien iz wada sprzetu polega na niezadowalajacej jakosci, o istnieniu ktorej
zapewnia producent umieszczajac na opakowaniu stosowne znaki jakosciowe, poza
tym, zwroc uwage na fakt iz uzytkowanie sprzetu zgodnie z jego przeznaczeniem
jest niemozliwe. Podajac we wniosku termin wystapienia wady pamietaj aby nie
bylo to wiecej niz miesiac od chwili spisywania wniosku.
To musza Ci przyjac i rozpatrzyc w ciagu 14 dni - nie podawaj swojego nr tel,
nie masz takze obowiazku dowiadywania sie o reklamacji - musza oni poinformowac
Cie o tym powinni to zrobic listownie.
Z tytulu rekojmi co do rzeczy oznaczonych co do gatunku - mozesz zadac
odstapienia od umowy, obnizenia ceny, wymiany na nowy sprzet (NIE NAPRAWY) -
odstapienie moze byc zablokowane jesli niezwlocznie towar zostanie wymioeniony
na nowy.
CZEKAM NA ROZSTRZYGNIECIA jesli chcesz moze skrobnac takie pisemko
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl