  • 1. Data: 2002-07-05 12:14:38
    Temat: Odrzucona reklamacja uszkodzonych elektrycznych nożyc do żywopłotu
    Od: "Arjano" <a...@w...pl>

    Witam !

    No i się narobiło...
    Kupiłem miesiąc temu elektryczne nożyce do żywopłotu Stiga SH 56. Porządna
    firma, sprzęt 4 razy droższy od tego w Tesco :-) , wyglądał porządnie, w
    miarę lekki i ergonomiczny. Zapłaciłem ponad 400 zł. Pierwsze ścinanie
    żywopłotu bez problemów, z przyjemnością. Nożyce wyczyściłem,
    zakonserwowałem i czekały na następne strzyżenie. Odbyło się wczoraj. Po
    ścięciu ok. 2 metrów żywopłotu (liguster) coś brzękło, zazgrzytało...
    Wyłączyłem zaraz nożyce i zacząłem przyglądać się nożom. Okazało się, że 2
    zęby są zakrzywione, tarły o siebie i się trochę ścięły (zęby w środku
    długoścui noża) , nóż cały lekko się wygiął.
    Sprzedawca po konsultacji z serwisem, stwierdził mechaniczne uszkodzenie z
    winy użytkownika. Nie przyjmą reklamacji. Do wymiany zakwalifikowali ostrze
    kompletne. Twierdzą, że użytkownik musiał ciąć jakieś druty itp. Sam sobie
    zawinił...

    Taak, tylko, że ja ciąłem sam żywopłot (w katalogu pisze, że nożyce tną
    zdrewniałe gałązki do grubości 18mm), nie zahaczyłem o siatkę, gdyż wtedy
    zniszczyłby się może ząb ostatni, a nie zęby w środku ostrza. Sprzedawczyni
    (dosyć miła) zaproponowała, abym napisał oświadczenie, że na pewno nie
    ciąłem drutu i że uszkodzenie powstało podczas cięcia żywopłotu. Wtedy ona
    wyśle sprzęt do producenta i on dopiero podejmie decyzję. W sumie tak było,
    ale czy ja muszę pisać takie oświadczenia ? Serwis nie jest w stanie
    stwierdzić, czy urządzenie zniszczyło się na gałęziach czy na czymś
    metalowym ? Wg mnie urządzenie nie spełnia swej funkcji, skoro "padło" przy
    drugim koszeniu. Wcześniej miałem zwykłe nożyce Alko za 129 zł i nawet jak
    przyszczypały drut z siatki czy coś twardszego to się zatrzymywały i już.
    Dziwne, aby takie firmowe urządzenie nie miało takiego zabezpieczenia...

    Co radzicie zrobić ? Skoro nie chcą przyjąć reklamacji, może wybrać rękojmię
    ? Jak to jest w przypadku narzędzi ogrodniczych ? Możliwa jest wymiana czy
    zwrot kosztów ? Wtedy podobno skarży się imiennie sprzedawcę a nie
    producenta czy dystrybutora. Skoro urządzenie jest mało odporne, a w
    katalogu reklamowane jest jako "bardzo mocny sekator do żywopłotu").

    Czekam na wszelkie dobre rady...

    Pozdrawiam

    Arjano

  • 2. Data: 2002-07-06 08:05:56
    Od: <p...@p...onet.pl>

    Mam kilka pytań:
    1/ Czy zaniosles sprzet do skelpu i zlozyles wniosek reklamacyjny na pismie i
    otrzymales pisemna odpowiedz odmowna ?

    2/ Czy tylko zaniosles sprzety i oni powiedzieli ze nie uznaja ?

    3/ Czy jest karta gwarancyjna do sprzetu, w ktorej sa dane sklapu,sposob
    uzytkowania, warunki gwarancji etc?

    4/ Z rekojmi mozesz skorzystac jesli co do tej wady nie dostales pisemnie
    odmownej odpowiedzi dotyczacej nieuznania reklamacji. Jesli tak nie bylo czym
    predzej wal do sklepu zloz wniosek relamacyjny ale nie z tytulu gwarancji tylko
    REKOJMI. Opisz dokladnie we wniosku stan faktyczny - tylko nie pisze ze
    wczesniej miales spzret za 129 pln i ciales nim druty i nic mu nie bylo -
    nadmien iz wada sprzetu polega na niezadowalajacej jakosci, o istnieniu ktorej
    zapewnia producent umieszczajac na opakowaniu stosowne znaki jakosciowe, poza
    tym, zwroc uwage na fakt iz uzytkowanie sprzetu zgodnie z jego przeznaczeniem
    jest niemozliwe. Podajac we wniosku termin wystapienia wady pamietaj aby nie
    bylo to wiecej niz miesiac od chwili spisywania wniosku.

    To musza Ci przyjac i rozpatrzyc w ciagu 14 dni - nie podawaj swojego nr tel,
    nie masz takze obowiazku dowiadywania sie o reklamacji - musza oni poinformowac
    Cie o tym powinni to zrobic listownie.

    Z tytulu rekojmi co do rzeczy oznaczonych co do gatunku - mozesz zadac
    odstapienia od umowy, obnizenia ceny, wymiany na nowy sprzet (NIE NAPRAWY) -
    odstapienie moze byc zablokowane jesli niezwlocznie towar zostanie wymioeniony
    na nowy.

    CZEKAM NA ROZSTRZYGNIECIA jesli chcesz moze skrobnac takie pisemko