eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOdpowiedzialnośc kursanta+uchylenie prawomocnego mandatu na wniosek organu, który zastosował mandat › Odpowiedzialnośc kursanta+uchylenie prawomocnego mandatu na wniosek organu, który zastosował mandat
    From: wombi <w...@u...to.onet.eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odpowiedzialnośc kursanta+uchylenie prawomocnego mandatu na wniosek organu,
    który zastosował mandat
    Date: Fri, 24 Jul 2009 13:05:36 +0200

    W tym artykule:
    http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20
    090627/REGION/74506698
    i innych dotyczących tego zdarzenia (linki pod ww. artykułem) opisana
    jest sytuacja w której Policja ukarała grzywną w drodze mandatu karnego
    kursantkę zdającą egzamin na prawo jazdy. Z informacji zawartych w tych
    artykułach wynika, że dziewczyna mandat przyjęła. Po interwencji 2
    posłów, wiceministra, gazety itd. Policja stwierdza cyt. "Od komendanta
    miejskiego w Toruniu otrzymał [ojciec dziewczyny] niedawno pismo, w
    którym ten broni swych podwładnych - twierdzi, że działali zgodnie z
    prawem. Jednocześnie komendant przesłał sprawę mandatu po rozpatrzenia
    sądowi grodzkiemu".

    Pytanie:
    1. Czy jest jakiś tryb pozwalający na uchylenie prawomocnego mandatu
    karnego oprócz tego wymienionego w art. 101 kpw?

    Jeśli takie trybu nie ma to wydaje mi się, że Komendant Miejski z
    Torunia wystosował tajkie pismo, żeby "zamknąć papy" dziennikarzom i
    rodzinie kursantki przy czym doskonale wie, że Sąd nie będzie miał
    żadnych podstaw do uchylenia kary.