  • Data: 2004-11-05 11:48:08
    Temat: Odp: zadłuzenie wzgledem Telekomunikacji-prosba o pomoc
    Od: "Marek Ko" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Szczęśliwie na razie podobne problemy z TP mnie nie dotyczą, ale
    zdroworozsądkowy mój pomysł jest następujący.
    Staraj się płacić bieżące rachunki za telefon. Da to tę korzyść, że nie
    odłączą telefonu. TP na pewno nie będzie z Tobą rozmawiać o długu, który
    zbyła na rzecz firmy windykacyjnej. Natomiast windykator obojętne co będzie
    pisał, czy mówił stara się odzyskać pieniądze, a zatem jesteś dla niego
    osobą wartościową i z tego powodu możesz nawet bez wzajemnego porozumienia
    płacić w ratach ile możesz. Na pewno nie pociągnie to dodatkowych restrykcji
    wobec Ciebie.
    Oczywiście bardzo poważne wątpliwości budzi przekazywanie informacji o
    abonentach i ich zadłużeniu innym podmiotom. Niestety nie ma tutaj
    /dotychczas/ kategorycznego rozwiązania problemu. Wiem, że RPO i Gł. Insp.
    Ochrony danych personalnych kierowali zapytania w tych sprawach do SN i
    innych organów. Z mojej wiedzy wynika, że sprawa nie została zakończona.
    Póki co możesz złożyć zawiadomienie o przestępstwie do prokuratury i ona
    stanie przed dylematem, czy prawo zostało naruszone. Tylko dla Ciebie nie
    przyniesie to niczego prócz satysfakcji-w razie pomyślnego zakończenia
    postępowania.
    Pozdrawiam
    Marek