  • Data: 2002-05-31 16:20:55
    Temat: Odp: ubezwłasnowolnienie babci? długie
    Od: "Sandra" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Monika Gibes <i...@p...wp.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ad7h7t$66p$...@n...tpi.pl...
    > Dzięki, Sandro. Właściwie liczyłam na to, że Ty mi pomożesz :-)
    > Gdybyś mogła mi jeszcze wyjaśnić róznicę między częściowym a pełnym
    > ubezwłasnowolnieniem. Bo mozliwe, że wcale nie potrzebuję pełnego.

    Nad całkowicie ubezwłasnowolnionym zostaje ustanowiona opieka prawna czyli
    jest to osoba,która poprzez całkowite ubez. nie ma zdolności prawnej tj. tak
    jak z dzieckiem ,wszystko : do sprawowania opieki stosuje sie odpowiednio
    przepisy o władzy rodzicielskiej z tą różnicą,że tu opieka taka jest poddana
    kontroli sądowej ale decydujesz o wszystkim jedynie w ważniejszych sprawach
    dot. podopiecznego potrzebujesz zgody sądu np. zarząd majątkiem. I nie wiem
    czy w tym konkretnym przypadku SO ubezwłasnowolni babcię skoro jest zdrowa
    psychicznie i świetnie sobie radzi z wyjątkiem tej sytuacji,którą opisałaś.

    Częściowe ubezwłasnowolnienie w przedst. sytuacji jest możliwe ,fakt złego
    gospodarowania swoim budżetem i zagrożeniem,że w koncowym efekcie może być
    też eksmisja daje ci możliwość zostania kuratorem dla cześciowo ubezwł.i
    dysponowaniem babci rentą, również to podlega kontroli sądowej.
    Ale niech to Cię nie przeraża.w większosci przypadków ogranicza sie to do
    składania sprawozdan z kurateli lub opieki co pół roku ...rok.../na
    specjalnych drukach,które sąd powinien dostarczyć i prosić o wypełnienie/.
    Przy częsciowym babcia robi co chce ty pilnujesz jej finansów jesli o to
    będziesz wnioskowała na sprawie o ustanowieniu Cię opiekunem bądź kuratorem.