  • Data: 2002-10-17 20:16:51
    Temat: Odp: Prawna POMOC potrzebna ! ! ! ! ! ! Pilne
    Od: "Sandra" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Bogdan Ł. <B...@W...hossa.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aon253$5df$...@n...tpi.pl...
    > Użytkownik "Sandra" napisał/a:
    > Jedyne co może, to dzwonić z aparatu który jest na korytarzu
    > i w rozmowie przeprowadzonej dzisiaj Pani ta powiedziała Mi że
    > była wczoraj badana przez jakiegoś lekarza psychologa i ten
    > powiedział że jest zdrowa. Może kłamał aby Ją uspokoić-nie wiem.

    Być może w celu uspokojenia pacjenta.

    > Tak przebywa i w rozmowie poinformowała Mnie że będzie tam jeszcze
    > coś koło tygodnia.

    Więc spróbuje to wyjaśnic ustawa o ochronie zdrowia psychicznego , są dwa
    tryby umieszczania chorych w szpitalu ...
    tryb nagły i tryb wnioskowy...z tego wynika,że odbyło się to w trybie nagłym
    a polega na tym,że umieszcza się chorego,który zagraża bezpośrednio sobie
    lub innym, szpital wystapił prawdopodobnie do sądu o zatwierdzenie tego
    zatrzymania i zezwolenie na leczenie chorej , oczywiście sąd wszczyna
    postępowanie w trybie pilnym a następnie przeprowadzi rozmowę z chorą
    osobiście a powołani biegli sie wypowiedzą co do stanu chorej...i te
    wszystkie czynności zadecydują o pobycie bez wyrażonej zgody chorego na
    leczenie.

    W trybie wnioskowym natomiast występuje rodzina bądź istytucja do tego
    uprawnione i sad wszczyna sprawę na wniosek również powołując biegłych do
    przebadania chorej.

    Sandra