    From: "syzyf" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odmowa odszkodowania z AC
    Date: Sat, 28 Jan 2012 13:56:12 +0100

    Ewidentnie nie dotrzymałem zapisu umowy AC, zgłaszając szkodę po miesiącu,
    gdy ogólne warunki umowy AC zobowiązywały mnie do zgłoszenia najpóźniej
    po 3 dniach. Szkoda nastąpiła w okresie przedswiątecznym, jestem bardzo
    często na wyjazdach służbowych., samochód używała żona. Szkoda nie
    uniemożliwiała
    dalszego używania pojazdu (uszkodzony zderzak + klapa bagażnika, żona
    uszkodziła
    samochód przy cofaniu przy naszej posesji) - dlatego sprawę odłożyliśmy
    sobie na później.

    Jednak doszukałem się w Kodeksie Cywilnym następującego artykułu:

    Art. 818.:
    § 1. Umowa ubezpieczenia lub ogólne warunki ubezpieczenia mogą przewidywać,
    że ubezpieczający ma obowiązek w określonym terminie powiadomić
    ubezpieczyciela o wypadku.
    [...]
    § 3. W razie naruszenia z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa obowiązków
    określonych w paragrafach poprzedzających ubezpieczyciel może odpowiednio
    zmniejszyć świadczenie, jeżeli naruszenie przyczyniło się do zwiększenia
    szkody lub uniemożliwiło ubezpieczycielowi ustalenie okoliczności i skutków
    wypadku.

    W moim przypadku nie doszło do zwiększenia szkody, również nie było problemu
    z usteleniem
    okoliczności i skutków wypadku. Ubezpieczyciel przysłał rzeczoznawcę, który
    wykonał opinię
    i na podstawie jego opinii równocześnie z odmową wypłaty odszkodowania
    otrzymałem jednak
    kosztorys naprawy wyliczony przez Ubezpieczyciela.

    Czy jest szansa na zmianę decyzji Ubezpieczyciela ? Ewentualnie w jaki
    sposób się do tego zabrać ?
    Mieszkam w Poznaniu - to gdyby ktoś zechciał podzielić się informacją, dokąd
    mogę "uderzyć"
    po pomoc prawną w mojej okolicy...

    Z góry dzięki za wszystkie rady i opinie - nawet takie, że sam sobie
    narobiłem kłopotu, chociaż to już wiem :P