  • 1. Data: 2003-05-18 07:26:44
    Temat: Ochrona Danych Osobowych
    Od: i...@p...pl

    Witam
    Mam problem: kolega na jednej z grup dyskusyjnych
    zadal pytanie. W jednej z odpowiedzi odpowiadajacy
    ujawnia dane osobowe mojego kolegi tzn.
    imie, nazwisko, dokladny adres, nr-y telefonów
    (stacjonarny i komórkowe).
    W posiadanie tych danych wszedl jak sam pisze:
    "w wyniku działań operacyjnych". Danych tych
    na pewno nie otrzymal od mojego kolegi ani
    kolega go do tego nieupowaznil.
    Czy takie dzialania moga podlegac pod jakis
    paragraf karny ?

    Pobieznie (jestem w tej dziedzinie laikiem)
    przeczytalem Ustawe o ochronie danych osobowych
    z dnia 29 sierpnia 1997 r.(Dz.U. nr 133, poz. 833 ze zm.)
    niestety nic co pasowaloby do sytuacji mojego
    kolegi nie pasuje :(

    Czy nalezaloby zajzec jeszcze gdzieś ?
    Proszę o pomoc - co z tym zrobić ?

    Jurek S
    i...@p...pl

  • 2. Data: 2003-05-18 18:58:12
    Temat: Re: Ochrona Danych Osobowych
    Od: poreba <d...@p...com>

    i...@p...pl niebacznie popelnil

    > Mam problem: kolega na jednej z grup dyskusyjnych
    > zadal pytanie.
    Na tej na ktorej uprzednio spamował bez opamiętania?

    > W jednej z odpowiedzi odpowiadajacy ujawnia dane osobowe mojego
    > kolegi tzn. imie, nazwisko, dokladny adres, nr-y telefonów
    > (stacjonarny i komórkowe).
    Jego, taty oraz dane jego mamy i taty?

    Masz na myśli post na pl.misc.telefonia w wątku:
    news:<ba117o$2di$1@news.onet.pl> polecam
    Zapewne nie jest to zgodne z prawem,
    ale sprawiedliwe ;)

    --
    pozdro
    poreba

  • 3. Data: 2003-05-18 19:02:26
    Od: "Roman Gawron" <n...@N...gazeta.pl>

    i...@p...pl napisał(a):

> [...]
    > ujawnia dane osobowe mojego kolegi
    > Czy takie dzialania moga podlegac pod jakis paragraf karny ?

    Kolega potrafi wykazać, ze jego dobra osobiste zostały naruszone?

    > przeczytalem Ustawe o ochronie danych osobowych

    Ta ustawa nie ma tu nic do rzeczy. Nie mówimy o przetwarzaniu danych.

  • 4. Data: 2003-05-18 20:08:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Moim zdanie Ustawo o ochronie danych osobowych tej sprawy się nie tyczy. Ona
    w zamyśle miała chronić bazy danych, a nie pojedyncze dane osobowe.
    Natomiast nie widzę przeciwwskazań, by adwersarza pozwać przed sąd cywilny,
    tyle, że z mojej skąpej wiedzy na temat zaistniałej sytuacji wnioskuję, iż
    sąd nie uzna publikacji danych tego człowieka za naruszenie prawa, a co za
    tym idzie nie przyzna odszkodowania. Ale mogę się mylić.